سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

دست رد سعید جلیلی به پیشنهادات رئیسی /بذرپاش با مجوز مجلس به پاستور رفت

کدخبر: ۵۴۰۲۰۴
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
دست رد سعید جلیلی به پیشنهادات رئیسی /بذرپاش با مجوز مجلس به پاستور رفت

به گزارش اقتصادنیوز، دنیای سیاست روز گذشته شاهد جدال میان نمایندگان در صحن علنی مجلس بر سر رأی یا عدم رأی اعتماد دادن به مهرداد بذرپاش، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت رئیسی بود.

از سوی دیگر حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو، آزادی چندتن از بازداشتی های اخیر و دیدار خزغلی با اژه ای و شمخانی از خبرهای مهم 24 ساعته گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است. 

مهرداد بذرپاش به دادمان رفت

با استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی رئیسی، مهرداد بذرپاش به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی شد و روز گذشته جلسه بررسی صلاحیت او در صحن مجلس برگزار شد و نمایندگان صلاحیت مهرداد بذرپاش را با ۱۸۷ رای موافق،‌ ۶۴ رای مخالف، ۷ رای ممتنع و ۵ رای باطله از مجموع ۲۶۳ رای تایید کرده و هدایت وزارت راه و شهرسازی را به وی سپردند.

در شرایطی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد گرفت که اظهارنظرهای نمایندگان مخالف وزارت او، حواشی زیادی در مجلس به وجود آورد.

یکی از نمایندگان مخالف با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران بود که در توضیح مخالفت خود گفت: وزارت راه در راستای تحقق وعده بزرگ دولت سیزدهم در حوزه ساخت مسکن مسئولیت سنگینی بر عهده دارد. امروز علی رغم اینکه یک سال و اندی از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد در این حوزه نتیجه ملموسی دیده نمی‌شود. آقای بذرپاش که نه تخصص در حوزه مسکن دارد و نه تجربه چه در خود دیده که این پیشنهاد را پذیرفته است؟مملکت قحط الرجال نیست بذرپاش نه سابقه راه دارد و نه شهرسازی.

در میان موافقان مهرداد بذرپاش باید از مجتبی ذوالنور، نماینده قم نام برد که در دفاع از وی پشت تریبون صحن علنی مجلس رفت و گفت: مهرداد بذرپاش یک و سال نیم داشت که پدرش شهید شده است، شما چه کسی را می توانید پیدا کنید که چنین روحیه تعلق به نظام جموری اسلامی را داشته باشد. از سوی دیگر جوان گرایی که شاه کلید سخنان رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است، مشمول وزیر پیشنهادی می شود. این وزیر پیشنهادی گام به گام مشاغل راهبردی را طی کرده و در مشاغل راهبردی نقش ایفا کرده است.

رئیسی در دانشگاه تهران

مراسم آیین گرامی داشت هفتادمین سالگرد روز دانشجو با حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه تهران برگزار شد.

ابراهیم رئیسی مهمان روز دانشجوی بسیج /بی توجهی سوال برانگیز دولت به عموم دانشجویان

 

رئیسی در این نشست درباره فیلترینگ در کشور گفت: محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل اخلال دشمن و ایجاد ناامنی است که در آن ایجاد کرد؛ حتما بدانید با شرایط امن، وضعیت متفاوت خواهد بود. 

بسته پیشنهادی رئیسی به رئیس دولت سایه

رئیس جمهور روز گذشته در بخشی از سخنرانی خود در دانشگاه تهران به مناسبت رو زدانشجو درباره مدیران انتصابی پرداخت و با بیان اینکه توانمندی مدیران شرط اصلی انجام مأموریت است گفت: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی مریض نبود،مریض شد! چکار کنیم؟ ایشان در این مدت اگر عملکردش را به شما گزارش دهد در حوزه‌های مختلف هوایی، ریلی، مسکن و شهرسازی اقدامات بسیار خوبی داشته است. 

رئیسی درباره استفاده از سعید جلیلی در دولت خود گفت: من برای پذیرش مسئولیت رسمی‌ هم چند بار پیشنهاد کردم اما نپذیرفتند ولی همین الآن هم که در سایه هستند، به دولت کمک‌ می‌کنند.

دیدار خزعلی با اژه ای و شمخانی

در این میان سخنان سیدحسن خمینی به مناسبت روز دانشجو، آزادی فرشید قربان پور، روزنامه نگار و حسن یونسی وکیل دادگستری، فعال مدنی و فرزند وزیراطلاعات دولت اصلاحات و دیدار انسیه خزعلی با محسنی اژه ای و شمخانی درباره اعتراضات اخیر کشور از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید