خزعلی خبر داد/ قوانین جدید حجاب و عفاف در راه است!

کدخبر: ۵۴۰۶۸۸
رییس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از اجرای قوانین جدید عفاف و حجاب خبر داد.
خزعلی خبر داد/ قوانین جدید حجاب و عفاف در راه است!

به گزارش اقتصاد نیوز  به نقل از ایرنا، خزعلی با بیان اینکه بیشترین مشکلات ایجاد شده از سوی شبکه نفوذ در رده‌های میانی شکل می‌گیرد، تصریح کرد:‌ در این رابطه دو راه پیش رو داریم. یا باید با این شبکه نفوذ کنار بیاییم یا اینکه باید عزم جدی برای استقامت در برابر این شبکه و تغییرات مهم در این زمینه داشته باشیم.

ممنوعیت حجاب در مدارس این کشور لغو شد

کبری خزعلی با بیان اینکه تحول فرهنگی باید در رویکرد و سبک زندگی مردم مشاهده شود، گفت: بنابراین سؤال این است که در برنامه توسعه ششم تا چه میزان برای خانواده و حوزه فرهنگ، برنامه داشتیم؟ یا فرهنگ‌سازی در حوزه خانواده و زن در تدوین برنامه توسعه هفتم در نظر گرفته می‌شود؟

اظهارات اشرفی اصفهانی درباره نگرانی شدید آیت الله سیستانی از اعتراضات ایران/ جمع کردن این مسائل به آسانی ممکن نیست

رییس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز، ۱۹ آذرماه در مراسم سی و هشتمین سالروز تأسیس این شورا که با عنوان همایش گام دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسیر تحول در محل تالار وحدت برگزار شد، بیان کرد: امروز در گام دوم و حرکت فرهنگی انقلاب اسلامی قرار داریم که مجموعه‌ای مبتنی بر فرهنگ اسلامی با دیدگاه انقلاب دینی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری مهمترین نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی را هدایتگری فرهنگی مطرح کردند تا علاوه بر نهادهای فرهنگی، برای عموم مردم نیز نقش هدایتگری داشته باشد. با انقلاب اسلامی نماد ما می‌توانیم از سوی امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور جاری و ساری شد و خودخواهی و ظلم به ایثار، شهادت و جهاد تبدیل شد و سلیمانی ها را به وجود آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی قرار است با اعتلای فرهنگ در مسیر تحولات فرهنگی حرکت کند، ادامه داد: ایجاد روحیه انقلاب، تسهیل‌گری برای مردم، تجدید حیات روحیه انقلابی‌گری، رصد مستمر تغییرات فرهنگی و ... از وظایف نهادهای فرهنگی به ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و چنانچه در فهم مستمر این تغییرات غفلت کنیم، دچار خسران خواهیم شد و بزرگترین خسارت آن نیز آشفتگی فرهنگی و افتادن زمام امور فرهنگ به دست دیگران است.

رییس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه تحول فرهنگی باید در مسیر سبک زندگی مردم دیده شود، ادامه داد: خانواده و سبک زندگی مهمترین تأثیرات فرهنگی را می‌پذیرند. آشفتگی فرهنگی یا افتادن زمام امور به دست افراد ناشایست، ناشی از آشفتگی در تصمیم‌گیری مسئولان کشور است.

وی با بیان اینکه مردم انقلابی ایران اسلامی همواره بر اجرای دقیق و محکم قوانین مربوط به حجاب و عفاف تأکید دارند، گفت: قوانین عفاف و حجاب که در مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، به زودی و با قوت در کشور اجرا خواهد شد.

خزعلی با بیان اینکه بیشترین مشکلات ایجاد شده از سوی شبکه نفوذ در رده‌های میانی شکل می‌گیرد، تصریح کرد:‌ در این رابطه دو راه پیش رو داریم. یا باید با این شبکه نفوذ کنار بیاییم یا اینکه باید عزم جدی برای استقامت در برابر این شبکه و تغییرات مهم در این زمینه داشته باشیم. تحول فرهنگی باید در رویکرد و سبک زندگی مردم مشاهده شود. بنابراین سؤال این است که در برنامه توسعه ششم تا چه میزان برای خانواده و حوزه فرهنگ، برنامه داشتیم؟ یا فرهنگ‌سازی در حوزه خانواده و زن در تدوین برنامه توسعه هفتم در نظر گرفته می‌شود؟

رییس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه نظام اسلامی در حوزه قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری نمره خوبی دارد، اظهار داشت: طی ۴۰ سال گذشته هرگاه دولت‌ها اراده کرده‌اند، ارزش‌های انقلابی به خوبی در جامعه مستقر شده و به پیش رفته است.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف در کشور نیازمند ایجاد قرارگاه قوی است، به ارایه پیشنهادات خود در زمینه تغییرات و تحولات فرهنگی پرداخت و گفت: نظریه‌پردازی و تولید علم بر مبنای دیدگاه‌های الهی، عقلانیت اسلامی در برابر عقلانیت سکولاری، تغییرات مهندسی فرهنگی براساس تحول به سوی ظهور، تغییر سبک زندگی از طریق اصلاحات خانوادگی، تبدیل تهدیدات به فرصت از سوی همبستگی بین کشورهای همسو، ایجاد کاهش وابستگی به سازمان‌های جهانی مانند بانک جهانی و ... از جمله راهکارهای دستیابی به تحولات فرهنگی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید