بیانیه کاخ سفید در پی لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن

کدخبر: ۵۴۱۸۰۷
اقتصادنیوز: کاخ سفید از اقدام سیاسی ضدایرانی خود و ادعای اجماع‌سازی علیه تهران در سازمان ملل ابراز خرسندی کرد.
بیانیه کاخ سفید در پی لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن

به گزارش اقتصادنیوز به نقلاز ایرنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای با تکرار ادعاهای ضد ایرانی در پی لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل  افزود که امروز لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن طی یک رای تاریخی در واکنش به سرکوب سیستماتیک زنان و دختران از سوی حکومت ایران صورت گرفت.

این مقام آمریکایی بدون اشاره ای به مخالفت کشورها و اظهارات مخالفان این اقدام سیاسی واشنگتنمدعی شد: این رای نشانه دیگری از اجماع فزاینده بین المللی درباره ایران و مطالبات برای پاسخگویی است. آمریکا با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان همکاری می کند تا ایران را به خاطر اقدامات علیه مردم خود به ویژه معترضان مسالمت آمیز، زنان و دختران و کمک به خشونت علیه مردم اوکراین و اقدامات بی ثبات کننده در سراسر منطقه خاورمیانه مسئول بداند.

واکنش سخنگوی دولت به حذف ایران از کمیسیون مقام زن

سالیوان تصریح کرد: تنها طی هفته گذشته، آمریکا سه مجموعه تحریم جداگانه علیه ایران به دلیل تامین مالی تروریسم، نقض حقوق بشر مربوط به اعتراضات و ارائه پهپاد به روسیه برای حملات علیه زیرساخت‌های حیاتی اوکراین صادر کرده است.

این مقام آمریکایی با اذعان به اقدامات ضد ایرانی آمریکا و متحدانش ادامه داد: ما با هماهنگی اتحادیه اروپا، انگلیس، کانادا، استرالیا و سایر کشورها برای وضع تحریم علیه ایران عمل کرده‌ایم. این اقدامات پس از وضع منظم تحریم‌های ما در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران، تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تشکیل یک کمیته حقیقت یاب جهت بررسی اقدامات بی رحمانه ایران علیه مردم خود و بیانیه مشترک آمریکا، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، کره جنوبی، سوئد و انگلیس مبنی بر محکومیت آزار و اذیت در فضای مجازی و سوء استفاده هدفمند مقامات ایرانی علیه زنان معترض انجام می شود.

سالیوان در تداوم دخالت در امور داخلی ایران افزود: اعدام‌های هولناک اخیر در تهران تنها عزم ما را برای گسترش این اجماع فزاینده و پیگیری همه مکانیسم‌های ممکن برای پاسخگو ساختن ایران و مقامات آن که مسئول این جنایات هستند، تقویت می‌کند.

عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل در پی پایه گذاری بدعت و رویه‌ای خطرناک از سوی آمریکا و در نمایشی ضد ایرانی در این نهاد بین المللی پایان یافت.

قطعنامه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع به تصویب رسید.

بدعت خطرناک آمریکا و پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل

کشورهای بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به قطعنامه پیشنهادی برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مخالف دادند.

آمریکا و متحدان غربی اش یعنی اعضای اتحادیه اروپا و کانادا و کشورهای آرژانتین و شیلی، کلمبیا، گواتمالا، پرو و پاناما به لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل رای مثبت دادند و کشورهایی چون مکزیک، تایلند و تونس رای ممتنع دادند.

نمایش ضدایرانی آمریکا به بهانه حمایت از زنان ایرانی و همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به وقت محلی در مقر سازمان ملل متحد برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن برگزار شد.

دولت جو بایدن و متحدان غربی آن، به رغم ادعای رویکرد دیپلماسی همزمان با آغاز حوادث اخیر در ایران با دخالت در امور داخلی تهران و همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران، از این ناآرامی ها پشتیبانی و امروز چهارشنبه (۱۴ دسامبر /۲۳ آذرماه) به وقت محلی، پیش نویس قطعنامه خاتمه عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در نیویورک مطرح کرد تا در این باره تصمیم گیری شود و بدعتی خطرناک را در سازمان ملل برای کشورهای غیرهمسو با خود پایه گذاری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید