کاخ سفید مدعی شد؛

بیانیه مشترک گروه 7 علیه روسیه

کدخبر: ۵۴۱۲۹۰
اقتصادنیوز: کاخ سفید اعلام کرد رهبران گروه 7 با شرکت زلنسکی با یکدیگر گفتگو کردند و کشورهای این گروه بر حمایت و همبستگی قاطع خود با اوکراین در مواجهه با جنگ روسیه تاکید کردند.
بیانیه مشترک گروه 7 علیه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاخ سفید اعلام کرد که رهبران گروه ۷ در پی گفت وگو با یکدیگر اعلام کردند که به دنبال همکاری برای وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه است.

واکنش رسانه شورای عالی امنیت ملی به خطای چین علیه ایران

کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که رهبران گروه با یکدیگر با شرکت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفتگو کردند.

کاخ سفید ادامه داد کشورهای گروه ۷ در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که بر حمایت و همبستگی قاطع خود با اوکراین در مواجهه با جنگ روسیه تاکید می‌کنند.

در این بیانیه به نقل از گروه هفت آمده است: ما حملات غیرانسانی و بی رحمانه مستمر روسیه را که زیرساخت‌های حیاتی، به‌ویژه تأسیسات انرژی و آب، و شهرها در سراسر اوکراین را هدف قرار می‌دهند، محکوم و یادآوری می‌کنیم که حملات بی‌رویه به جمعیت غیرنظامی یا زیرساخت ها جنایت جنگی است.

کاخ سفید اضافه کرد که گروه هفت همچینن کسانی را که به جنگ غیرقانونی پوتین کمک می کنند، محکوم می کند و مصمم است به اوکراین در تعمیر، بازسازی و دفاع از زیرساخت های حیاتی انرژی و آب کمک کند.

رمزگشایی از علت چرخش چین به سمت عربستان / موضع آمریکا چیست؟

بر اساس این بیانیه، اعضای گروه هفت اعلام کردند: مصمم هستیم که روسیه در نهایت باید هزینه بازسازی زیرساخت های حیاتی آسیب دیده یا تخریب شده اوکراین را بپردازد.

آنها با بیان اینکه برای جنایات جنگی و سایر جنایات هیچ مصونیتی وجود ندارد، گفتند: ما ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و افراد مسئول این کشور را مطابق با قوانین بین المللی مورد بازخواست قرار خواهیم داد.

در این بیانیه آمده است: ما تکرار می‌کنیم که لفاظی غیرمسئولانه هسته‌ای روسیه غیرقابل قبول است و هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته‌ای با عواقب شدیدی مواجه خواهد شد.

اعضای گروه هفت ادامه دادند: ما به هماهنگ کردن تلاش‌ها برای برآورده کردن نیازهای فوری اوکراین به تجهیزات نظامی و دفاعی با تمرکز بر ارائه سامانه‌ها و قابلیت‌های دفاع هوایی اوکراین ادامه خواهیم داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید