خطر درگیری مستقیم آمریکا و روسیه در اوکراین قوت گرفت

کدخبر: ۵۴۳۷۷۳
اقتصادنیوز: سفیر روسیه در ایالات متحده گفت امروز خطر درگیری مستقیم آمریکا و روسیه در اوکراین افزایش یافته است.
خطر درگیری مستقیم آمریکا و روسیه در اوکراین قوت گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سفیر روسیه در مصاحبه روز جمعه خود با تاس گفت: آمریکا در حال جنگ نیابتی با روسیه در خاک اوکراین است و خطر درگیری مستقیم میان دو کشور زیاد است.

نیمه پر لیوان را ببینید که کشور کجا بوده و حالا به کجا رسیده

تاس گزارش داد، آنتونوف تاکید کرد: امروز، هیچ کس اهداف واقعی کاخ سفید در مورد روسیه را پنهان نمی‌کند. تحلیلگران سیاسی در همه شبکه‌های تلویزیونی آشکارا خواستار تشدید جنگ نیابتی آمریکا علیه روسیه می‌شوند. باید یادآوری کنم که جنگ نیابتی به معنای جنگ یک طرف با استفاده از یک نماینده است. اساساً این دقیقاً همان کاری است که آمریکایی‌ها در خاک اوکراین انجام می‌دهند.

وی افزود: امروز همه ابزارها از جمله پول، سلاح، اطلاعات و ماهواره‌های نظامی آمریکا برای گسترش نفرت علیه روسیه به کار گرفته شده است.
سفیر روسیه ادامه داد: شعار آمریکا واضح و روشن است. باید مانع پیروزی روسیه در عملیات نظامی ویژه شد. آن‌ها ابتدا خواستار توقف عملیات نظامی ویژه و سپس خروج نیروها از تمام سرزمین‌های اوکراین و سوم پرداخت غرامت به اوکراین برای جبران خسارت وارده هستند.

آمریکا درحال فشار بر کشورهای آمریکای لاتین برای به حداقل رساندن ارتباط با چین و روسیه است.

دو مقام آمریکایی تحریم شدند

سفیر آمریکا در بخش دیگر از مصاحبه خود با خبرگزاری "تاس" گفت: واشنگتن در حال فشار به کشورهای آمریکای لاتین جهت به حداقل رساندن همکاری خود با روسیه و چین است.
وی تصریح کرد: آمریکا رویکرد یک جانبه خود را به کشورهای در حال توسعه در آمریکای لاتین نیز نشان می‌دهد. اجلاس اخیر قاره آمریکا که در ماه ژوئن در لس آنجلس برگزار شد، نمونه روشنی از این رویکرد است. مقامات آمریکایی به جای ترویج اتحاد، این رویداد را در راستای منافع سیاست خارجی خود تنظیم کردند. واشنگتن با سوء استفاده از وضعیت میزبانی خود کوبا، ونزوئلا یا نیکاراگوئه را به این نشست دعوت نکرد. واکنش کشورهای آمریکای لاتین به چنین رویکردی منطقی و نسبتاً صریح بود. در این اجلاس تقریباً یک سوم رهبران کشورهای آمریکای لاتین غایب بودند.

روسیه نمی‌تواند به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشد
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در بخش پایانی مصاحبه خود با خبرگزاری تاس گفت که تلاش‌های روسیه برای بازپس گیری دارایی‌های دیپلماتیک خود که توسط آمریکا مسدود شده، موفق نبوده است.
وی توضیح داد: موضوع اموال توقیف شده روسیه در آینده نزدیک حل و فصل نخواهد شد. درخواست‌های مکرر ما برای دسترسی به دارایی‌های مسدوده شده تنها پاسخ منفی دریافت می‌کند.
به گزارش ایرنا، تام مالینوفسکی نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه سنای ایالات متحده از اصلاحیه لایحه هزینه‌های فدرال ۲۰۲۳ حمایت کرده است، در توییتر نوشت که این اصلاحیه امکان توقیف دارایی‌های مسدود شده روسیه را برای کمک به تامین مالی دفاع اوکراین در جنگ علیه این کشور فراهم می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی روز ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین و با امید تقویت توان دفاعی اوکراین با ادامه حمایت آمریکایی‌ها از جنگ به این کشور سفر کرد و در نشستی با اعضای کنگره متشکل از نمایندگان و سناتورها برای آن‌ها سخنرانی کرد.
وی با ادعای اینکه اوکراین برای استقلال و آزادی می‌جنگند، از آمریکا خواست تا حمایت خود از این کشور در جنگ را ادامه دهد.
زلنسکی در ادامه تلاش برای راضی کردن اعضای کنگره به ادامه حمایت‌های مالی و نظامی از اوکراین گفت: شما با این پول به یک نیازمند کمک نمی‌کنید بلکه این یک سرمایه‌گذاری برای تامین امنیت جهانی و دموکراسی است که ما آن را مسئولانه به کار می‌گیریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید