حقیقت پور: حذف لاریجانی، یک خسارت برای نظام است

تندروها نگران حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس

کدخبر: ۵۴۶۴۸۰
حقیقت پور با اشاره به گمانه زنی ها بر سر بازگشت لاریجانی گفت: نمی دانم که قصد ایشان چیست و آیا برای انتخابات مجلس می خواهند بیایند یا برای انتخابات ریاست جمهوری. اما، حذف آقای لاریجانی از مدیریت نظام و عدم بهره گیری از توانایی ایشان یک خسارت برای نظام است.
تندروها نگران حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس

به گزارش اقتصادنیوز ، انتقادات علی لاریجانی به شیوه مدیریت کشور که در برنامه‌ شبکه یک به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی پخش شد با این گمانه زنی ها که او قصد بازگشت به سیاست را دارد همراه شد. 

بر اساس آنچه از گوشه و کنار شنیده می شود، بحث بازگشت به قدرت لاریجانی مطرح شده و او را جایگزین قالیباف در مجلس دوازدهم معرفی می‌کنند. 

روزنامه شرق هم در گزارشی با اشاره به شکستن سکوت علی لاریجانی نوشت:« اگر این روزها سکوت سیاسی علی لاریجانی شکسته شده، دو معنا بیش ندارد؛ یکی دریافت چراغ سبز حضور دوباره در قدرت و دیگری هم تلاش برای اثبات این ادعا که خود را تنها آلترناتیو اصولگرایان میانه‌رو در انتخابات پیش‌رو می‌داند و به دنبال یارکشی سیاسی است و از ائتلاف با اصلاح‌طلبان هم استقبال می‌کند.» 

حذف لاریجانی، یک خسارت برای نظام است

منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا و از چهره های نزدیک به لاریجانی درباره بازگشت فعال او به سیاست و حضور در انتخابات به اقتصادنیوز، گفت:« نمی دانم که قصد ایشان چیست و آیا برای انتخابات مجلس می خواهند بیایند یا برای انتخابات ریاست جمهوری. اما، حذف آقای لاریجانی از مدیریت نظام و عدم بهره گیری از توانایی ایشان یک خسارت برای نظام است. رویه منطقی و اعتدالی دارد و تمام مسائل کشور را دانسته و راهکار دارد. این چهره سیاسی را نباید حذف کرد و هر زمان که ایشان بخواهند برگردند تصمیم مبارکی است.»

حقیقت پور

لاریجانی هم لیاقت ریاست جمهوری را دارد هم ریاست مجلس را

حقیقت پور با اشاره به ترکیب شورای نگهبان و ریسک دوباره این شورا برای ردصلاحیت علی لاریجانی، گفت:« شورای نگهبان باید سخن مقام معظم رهبری را گوش کند. حضرت آقا فرمودند به ایشان ظلم شده و باید جبران شود و چیزی از ارزش های شورای نگهبان کم نمی شود. گاهی اوقات تواضع ارزش را بالا می برد. امام تواضع می کرد و می گفت من دست و بازوی شما رزمندگان را می بوسم. شورای نگهبان هم باید به بیانات رهبری توجه کند. 

این چهره نزدیک به لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا کاندیداتوری برای انتخابات مجلس یک عقبگرد سیاسی برای ایشان است، گفت:« خیر، چرا عقبگرد سیاسی باشد؟ این موارد در مسائل سیاسی پیش می آید. ایشان خوب و قوی 12 سال مجلس را اداره کردند و لیاقت دارند که هم برای مجلس هم برای ریاست جمهوری بیایند. نمی دانم برنامه خودشان چیست ولی برای هر دو پست لایق هستند.»

تندروها مخالف حضور لاریجانی در انتخابات هستند

همچنین وی با اشاره به واکنش تندروها به بازگشت لاریجانی، خاطر نشان کرد:« تندروهای جریان راست مخالف بازگشت ایشان و حضورش در انتخابات هستند اما، تمام مجموعه های عقلانیت پایه در هر گروهی می تواند با ایشان ائتلاف کنند.  جریان تندرو باید خودشان را بازنگری و اصلاح کنند تا بتوانند به خیل عظیم عقلانیت نزدیک شوند.» 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید