درخواست فوری پاکستان از افغانستان در پی حمله تروریستی در پیشاور

کدخبر: ۵۵۲۲۸۲
اقتصادنیوز: وزیر دفاع پاکستان ساعاتی پس از حمله انتحاری در شهر پیشاور که تاکنون منجر به جان باختن ۴۴ نفر شده است، از افغانستان خواست تا جلوی‌ استفاده تروریست‌ها از قلمروی این کشور را بگیرد.
درخواست فوری پاکستان از افغانستان در پی حمله تروریستی در پیشاور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «خواجه محمد آصف» که همراه نخست وزیر و فرمانده ارتش این کشور برای بررسی تحولات پیرامون حمله مرگبار امروز به مسجدی در پیشاور به این شهر رفته بود، گفت: متاسفانه قلمروی افغانستان از سوی تروریست‌ها علیه کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واکنش عربستان به حمله تروریستی پیشاور پاکستان

منابع رسمی پاکستان گزارش دادند، وی طی گفت‌وگو با رسانه‌ها افزود: پاکستان از برادران افغانستانی خود مطالبه می‌کند تا برخورد موثر علیه تروریست‌ها انجام داده و اجازه سوء استفاده از قلمروی این کشور علیه همسایگان را ندهد.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت: با خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان موج تروریسم به سمت پاکستان سرازیر شد و با آغاز حکومت طالبان در کابل، عناصر تروریستی در قلمروی افغانستان سازماندهی شدند.

وی رویدادهای تروریستی اخیر در پیشاور و بنو را نتیجه شکست راهبرد امنیتی در ایالت خیبرپختونخوا دانست و گفت: امنیت این ایالت (به عنوان استان همجوار مرزی با افغانستان) طی چهار سال اخیر به شدت تضعیف شده است.

شمار قربانیان انفجار تروریستی امروز در مسجد شهر پیشاور به ۴۴ نفر افزایش یافته و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

نخست وزیر پاکستان درپی فاجعه امروز در پیشاور مجبور به لغو تمامی جلسات کاری خود در اسلام‌آباد شده و ساعاتی پیش همراه فرمانده ارتش، وزرای دفاع، کشور و اطلاع رسانی این کشور راهی شهر پیشاور شد تا از نزدیک بر اقدامات صورت گرفته برای بررسی جوانب حادثه تروریستی و رسیدگی به آسیب دیدگان آن نظارت داشته باشد.

عملیات تروریستی امروز که ماهیت اصلی آن به گفته مسوولان امنیتی در شهر پیشاور یک حمله انتحاری است، دومین حادثه مرگبار در همین شهر طی ده ماه اخیر محسوب می‌شود.

این درحالی است که همزمان رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که یکی از اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان موسوم به "تی تی پی" نیز به طور جداگانه مدعی انجام این حمله توسط یکی از اعضای انتحاری این گروه شده است. با این حال سرکردگان اصلی طالبان پاکستان تاکنون در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.

فوری / وقوع انفجار مهیب در شهر کابل

سیزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ یک مهاجم انتحاری وابسته به گروه تروریستی داعش با ورود به مسجد شیعیان در منطقه «کوچه رسالدار» و در حین اقامه نماز جمعه، خود را منفجر کرد که طی آن دست کم یکصد نمازگزار بی‌دفاع شهید شدند.

حوادث تروریستی طی ماه‌های اخیر در مناطق مختلف پاکستان از جمله ایالت خیبرپختونخوا به عنوان استان همجوار مرزی با افغانستان افزایش داشته است و گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسوولیت اکثر این حملات را برعهده می‌گیرد.

«رانا ثناء اله» وزیر کشور پاکستان با ابراز نگرانی نسبت به تشدید اوضاع در ایالت خیبرپختونخوا، گفت که به نظر می‌رسد هدف اصلی حادثه امروز نیروهای پلیس بوده‌اند که مرکز آن در نزدیکی مسجد مورد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: پاکستان به شدت نگران استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید