وزیر دفاع اوکراین در آستانه برکناری!

کدخبر: ۵۵۳۴۲۷
روزنامه کی‌یف ایندیپندنت از احتمال عزل وزیر دفاع اوکراین خبر داد و نوشت: رئیس اداره اطلاعات ارتش اوکراین، احتمالا جانشین وی خواهد شد.
 وزیر دفاع اوکراین در آستانه برکناری!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای کی‌یف ایندیپندنت نوشت: پایگاه اینترنتی پراودای اوکراین (Ukrainska Pravda) روز یکشنبه به نقل از منابع نظامی و دولتی این کشور نوشت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هفته آینده الکسی رزنیکوف را از پست خود در وزارت دفاع عزل خواهد شد.

بر اساس گزارش منابع مذکور، ، کایریلو بودانُف (Kyrylo Budanov)رئیس سازمان اطلاعات ارتش اوکراین جانشین احتمالی وزیر دفاع خواهد بود.

رزنیکوف در مصاحبه با پراودای اوکراین که قرار است بزودی منتشر شود، هر گونه اطلاع از عزل قریب الوقوعش را تکذیب کرد.

یک منبع دولتی نیز در مصاحبه با کی یف ایندیپندنت گفت احتمالا بزودی فرد دیگری جایگزین رزنیکوف خواهد شد.

در گزارش تارنمای اوکراینی پراودا آمده است: وزیر دفاع احتمال در پست جدیدی به عنوان وزیر دادگستری منصوب خواهد شد زیرا دفتر ریاست جمهوری اوکراین تردیدی ندارد که او باید در دولت حضور داشته باشد. بر اساس این گزارش، دنیس مالیوسکا (Denys Maliuska) وزیر دادگستری کنونی اوکراین به عنوان سفیر این کشور در هیات دیپلماتیک اوکراین در اروپا منصوب خواهد شد.

این گزارش به این که چه کسی در صورت انتصاب بودانف به عنوان وزیر دفاع به عنوان رئیس سازمان اطلاعات ارتش منصوب خواهد شد، اشاره نکرده است.

کی‌یف ایندیپندنت نوشت: وزیر دفاع کنونی اوکراین نقش مهمی در جلب حمایت نظامی غرب از کشورش داشته است.

در اواخر ماه ژانویه، وزارت دفاع اوکراین با یک رسوایی فساد مالی مواجه شد که در نتیجه تعدادی از مقام های ارشد این وزارتخانه اخراج شدند.

روزنامه اوکراینی ZN.UA در ۲۱ ژانویه گزارش داد که وزارت دفاع مقادیر زیادی محصولات غذایی را با قیمت های بالا برای ارتش تهیه کرده است. اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین از آن زمان تحقیقاتی را در مورد این طرح ادعایی آغاز کرده است.

رزنیکوف درباره این رسوایی فساد گفت که ممیزی خرید مواد غذایی برای ارتش از ۲۹ ژوئن آغاز شده بود و نتایج اولیه آن در ماه دسامبر نشان می داد که سامانه خرید وزارت دفاع دچار نقص هایی است.

وزیر دفاع در واکنش به گزارش این روزنامه اوکراینی هرگونه تخلف در این زمینه را رد کرد و گفت که هرکس اسناد تدارکاتی را افشا کند مرتکب جرم شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید