پیام مهم دعوت رئیس‌جمهور چین از رئیسی از نگاه امام جمعه اصفهان

کدخبر: ۵۵۵۹۱۷
اقتصادنیوز: امام جمعه موقت اصفهان گفت: دعوت رئیس جمهور چین از رئیس جمهور نشان‌دهنده راهبردی بودن روابط تهران و پکن است که در واقع به اهمیت شراکت راهبردی دو کشور در مسائل اقتصادی، سیاسی امنیتی اشاره دارد.
پیام مهم دعوت رئیس‌جمهور چین از رئیسی از نگاه امام جمعه اصفهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت دیده‌بان ایران، سید‌احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه پیامبر اسلام به تقوا توجه فراوان داشتند، اظهار داشت: تقوا جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا نخستین حرکت معنوی انسان به سوی کمال با تقوا آغاز و آخرین مرحله و عاقبت انسان نیز به تقوا ختم می‌شود. ممکن است جامعه‌ای از نظر علم پیشرفت کرده باشد اما از نظر اخلاق و تقوا عقب مانده باشد.

توصیه مهم امام جمعه تبریز به مسوولان قوای سه گانه

وی با اشاره به روز عید مبعث بیان کرد: اکنون بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد و همچنان اسلام با قرآن پرتوان پیش می‌رود و همواره بر قدرت و طرفداران آن افزوده می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: بنابر تعبیر بسیار بلند رهبر انقلاب، در برابر این ملت سر تعظیم فرود می‌آورم، ملت در این جریان پیش‌بینی نشده 22 بهمن با وجود هوای بسیار سرد و هجمه‌های دشمنان در اغتشاشات در صحنه حاضر شد.

هابیل آفاق به قتل رسید+ جزئیات

قتل یک طلبه به ضرب گلوله افراد ناشناس

وی با بیان اینکه مردم ایران موقعیت‌شناس و دشمن‌شناس هستند، گفت: مردم با حضور در راهپیمایی یوم‌الله نشان دادند دشمن کیست.

محمودی ادامه داد: مردم ایران در دوران چهل ساله انقلاب دشمن را خوب شناخته و این افتخاری برای ایران است. این حضور در طول چهل و چند سال انقلاب بی‌سابقه بود و نشان داد که مردم همچنان پشت رهبر معظم انقلاب ایستادند و منویات ایشان را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان و تحلیلگران نادانی که عمدی و غیرعمد موضوع برگزاری رفراندوم را مطرح می‌کنند، باید گفت حضور میلیونی مردم از پای صندوق‌های رأی مهم‌تر بود آنها با حضور خود در خیابان نظام و منویات امامین انقلاب را دنبال کردند و این رفراندوم بود.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار داشت: دعوت رئیس جمهور چین از رئیس جمهور نشان‌دهنده راهبردی بودن روابط تهران و پکن است که در واقع به اهمیت شراکت راهبردی دو کشور در مسائل اقتصادی، سیاسی امنیتی اشاره دارد.

وی بیان کرد: این ارتباط از چند جهت دارای اهمیت است نخست تحریم هر دو کشور از سوی آمریکا که برای خنثی کردن آن این ارتباطات لازم است.

محمودی دومین دلیل را اعلام آمادگی چین برای سرمایه‌گذاری 500 میلیارد دلار در گاز و احداث راه‌های ریلی اعلام کرد و گفت: مسئولان نظام در برابر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن وظیفه دارند برای رفع گرفتاری مردم کار و تلاش کنند و افراد متدین، نخبه اهل فکر و اندیشه را در این زمینه به کار گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید