واکنش روسیه به وعده آمریکا به «بی‌بی» برای دریافت جایزه نوبل

کدخبر: ۵۵۵۹۵۴
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اظهارات وزارت خارجه آمریکا را درباره اعطای جایزه صلح نوبل به نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به سخره گرفت.
واکنش روسیه به وعده آمریکا به «بی‌بی» برای دریافت جایزه نوبل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تمسخر اظهارات «ویکتوریا نولند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی در خصوص اعطای جایزه نوبل به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن ابراز تعجب از این اظهارات گفت: نمی‌دانستم نولند درباره اعطای جایزه نوبل تصمیم گیری می‌کند.

ادعای جدید وزیر جنگ اسرائیل علیه ایران

المیادین گزارش داد، ماریا زاخارووا امروز جمعه در کانال تلگرامی خود خطاب به این مقام آمریکایی نوشت: بهترین کار، حل و فصل مناقشه در خاورمیانه و برپایی کامل کشور فلسطین است. اتفاقاً من نمی‌دانستم که نولند کسی است که تصمیمات کمیته نوبل را می‌گیرد!

گفتنی است که ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی به نتانیاهو قول داده است که در صورت متقاعد کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای خروج نیروهای این کشور از اوکراین، جایزه صلح نوبل به او اعطا خواهد شد.

این اظهارات زاخارووا در حالی است که «الکساندر زاسپکین» دیپلمات سابق روسیه، دیروز در گفتگو با المیادین تأیید کرد که «تمایل اسرائیل به حمایت از کی یف از مدتی پیش ظاهر شده است و این موضوع جدیدی نیست». چند روز پیش نیز نتانیاهو در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی فاش کرد که کابینه او در حال بررسی امکان تأمین سامانه ضد موشکی گنبد آهنین برای اوکراین است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید