نگرانی عمیق دبیرکل ناتو از گسترش همکاری مسکو و پکن

کدخبر: ۵۵۵۹۷۸
اقتصادنیوز: دبیرکل ناتو از گسترش روابط روسیه و چین ابراز نگرانی و اعلام کرد: این سازمان از نزدیک گسترش روابط نظامی پکن و مسکو را دنبال می‌کند.
نگرانی عمیق دبیرکل ناتو از گسترش همکاری مسکو و پکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ما روابط درحال گسترش و تقویت میان چین و روسیه را از نزدیک دنبال می‌کنیم، دو کشور با هماهنگی روبه افزایش، با هم رزمایش برگزار می‌کنند.

اشتباه بزرگ پوتین در اوکراین از نگاه استفان والت

اسپوتنیک گزارش داد، روسیه و چین بعنوان بخشی از همکاری گسترده‌تر خود، بطور منظم در رزمایش‌های نظامی مشترک شرکت می‌کنند. هم اکنون در رزمایش دریایی سه جانبه با حضور نیروهای آفریقای جنوبی که از 17 تا 27 فوریه در نزدیکی استان ساحلی کوازولو-ناتال آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا, کنفرانس امنیتی مونیخ با محوریت ارسال سلاح بیشتر به اوکراین در آستانه سالگرد جنگ روسیه و اوکراین در حالی برگزار می‌شود که انتظار می‌رود موضوع تنش بین آمریکا و چین نیز در جریان برگزاری آن بررسی شود.
کشورهای غربی در این کنفرانس برای بررسی درخواست کی‌یف برای تسلیحات بیشتر گردهم آمده‌اند.

یکی دیگر از محورهای کلیدی این کنفرانس بررسی روابط پرتنش آمریکا و چین در هفته‌های گذشته و موضوع ساقط شدن بالون چین بر فراز خاک آمریکا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید