استولتنبرگ خبر داد؛

آمادگی ناتو برای تبدیل شدن به یکی از طرف‌های مذاکرات اوکراین

کدخبر: ۵۵۵۱۹۸
اقتصادنیوز: استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد این ائتلاف آماده مشارکت در هر گونه تلاش بین المللی برای بحث در مورد تضمین‌های امنیتی اوکراین است.
آمادگی ناتو برای تبدیل شدن به یکی از طرف‌های مذاکرات اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت: با توجه به توافقات و ضمانت‌های بین المللی، ما می‌توانیم بخشی از راه حل‌های مذاکره شده بین المللی باشیم... من در مورد چارچوبی که می‌توان اتخاذ کرد صحبت نمی‌کنم، اما هر توافق بین المللی که در آن متحدان ناتو هر گونه تضمینی را ارائه کنند، کاملاً قابل قبول است.

حمایت تمام‌قد سوئد از بسته دهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

روسیا الیوم گزارش داد، وی همچنین گفت که ناتو آماده پیوستن به هر تلاش بین المللی برای بررسی تضمین‌های امنیتی برای اوکراین است.

در همین حال، استولتنبرگ تصریح کرد که ارسال جنگنده برای نظام کی‌یف، باعث نمی‌شود که ناتو طرفی در درگیری باشد.

وی گفت که وزرای دفاع کشورهای ناتو در نشست وزرای دفاع ناتو که در روزهای ۱۴ و ۱۵ فوریه جاری در بروکسل برگزار می‌شود، مساله تحویل جنگنده‌ها به نظام کی‌یف را بررسی خواهند کرد.

ینس استولتنبرگ همچنین گفت که وزیران درصدد موافقت با ایجاد مرکز هماهنگی جدیدی در مقر ناتو هستند که در راستای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی از جمله در زیر آب فعالیت خواهد کرد.

از سوی دیگر، دبیرکل ناتو اعلام کرد که پدیده بالون‌های ناشناس در آسمان ایالات متحده نشانه‌ای از تشدید فعالیت‌های سازمان اطلاعات روسیه و چین علیه کشورهای ناتو است.

ینس استولتنبرگ در کنفرانس خبری در بروکسل اعلام کرد که افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی روسیه و چین، یک انگیزه قوی برای ایالات متحده جهت افزایش آمادگی دفاعی خود و بالا بردن هشیاری‌اش است.

وی افزود: آنچه که اخیراً در آمریکا دیدیم، بخشی از فعالیت روسیه و چین برای نظارت بر کشورهای ناتو بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید