درخواست فوری آلمان درباره کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان سوریه

کدخبر: ۵۵۵۱۶۰
اقتصادنیوز: فرستاده ویژه آلمان در سوریه طی سخنانی از همه طرف‌ها خواست که ارسال کمک‌های بشردوستانه برای زلزله زدگان در شمال غرب سوریه را تسهیل کنند.
درخواست فوری آلمان درباره کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان سوریه

  

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «استفان شنیک» فرستاده ویژه آلمان در سوریه طی سخنانی در این باره اظهار داشت: باید از تمامی ابزارهای کمک رسانی برای نجات جان مردم در شمال غرب سوریه استفاده شود.

شبکه الجزیره گزارش داد، فرستاده ویژه آلمان در سوریه همچنین تاکید کرد: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به جای جلوگیری از انتقال کمک‌ها به شمال غرب سوریه، آن را تسهیل کنند.

پیشتر سازمان ملل از سنگ اندازی گروه تروریستی جبهه النصره در مسیر امدادرسانی به زلزله زدگان شمال غرب سوریه خبر داده بود.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که عملیات کمک رسانی به زلزله زدگان در مناطق تحت تسلط گروه‌های تروریستی با مشکل روبرو است.

براساس این بیانیه، گروه تروریستی جبهه النصره (تحریرالشام) از ورود نیروها و کمک‌های سازمان ملل به مناطق زلزله زده جلوگیری می‌کند.

علی‌رغم این گزارش سازمان ملل اما غرب و آمریکا در تلاش هستند تا دولت سوریه را مانع رسیدن کمک‌ها به مناطق تحت کنترل تروریست‌ها جلوه دهند و این درحالی است که مقامات سوریه و در رأس آنها فیصل المقداد اخیرا در مناسبت های مختلف بر آمادگی خود برای ارسال کمک‌ها به مناطق مذکور تاکید کرده‌اند.

با اعلام زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دوشنبه گذشته در شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه، دوستان مردم سوریه از جمله ایران، روسیه و عراق باز هم به میدان آمدند و ارسال کمک های انسانی خود به این کشور را آغاز کردند، اما از غربی های مدعی حقوق بشر حتی صدایی هم بلند نشد.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه هفته گذشته جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید