موضع‌گیری صریح آمریکا به طرح جدید شهرک‌سازی اسرائیل

کدخبر: ۵۵۶۵۹۴
اقتصادنیوز: نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل صریحا با طرح جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.
موضع‌گیری صریح آمریکا به طرح جدید شهرک‌سازی اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر و نماینده آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان بیگناه بی رحمی است. آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کند. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم برای بازگرداندن و حفظ آرامش اقدام کنند.

این مقام آمریکایی افزود: ما به شدت با اعلام اسرائیل برای ساخت هزاران واحد خانه و شهرک سازی مخالفیم. ما به شدت با اعلام اسرائیل مبنی بر آغاز فرآیند قانونی کردن ۹ پایگاه پلیس در کرانه باختری که قبلاً طبق قوانین اسرائیل غیرقانونی بودند، مخالفیم.

وی تصریح کرد: این اقدامات یکجانبه تنش ها را تشدید می کند. این اقدامات به اعتماد بین طرفین آسیب می رسانند و چشم انداز راهکار دو کشوری را تضعیف می کنند. آمریکا از این اقدامات حمایت نمی کند.

این مقام آمریکایی افزود: موضع روشن و دیرینه آمریکا این است که شهرک سازی مفید نیست و ما را از راهکار دو کشوری که با مذاکره و گفتگو به دست می آید، دورتر می کند. این اقدامات صرفاً برای امنیت بلندمدت اسرائیل و پایان پایدار درگیری مضر است.

گرینفیلد ادامه داد: بنابراین ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا برای ایجاد شرایط لازم جهت مذاکرات مستقیم بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تلاش کنند. مذاکره مستقیم تنها راه برای پایان پایدار درگیری و راهکار دو کشوری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید