ادعای ناتو درباره کمک نظامی چین به روسیه

کدخبر: ۵۵۷۳۵۷
دبیرکل ناتو گفت به‌دلیل اینکه پکن هنوز تهاجم غیرقانونی به اوکراین را محکوم نکرده، غرب هم میانجی‌گری این کشور را قبول ندارد.
ادعای ناتو درباره کمک نظامی چین به روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» امروز (جمعه) طی پیامی در سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، بر تداوم حمایت کشورهای عضو این ائتلاف نظامی از اوکراین تاکید کرد.

استولتنبرگ با بیان اینکه ناتو با همکاری اتحادیه اروپا به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد، گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم پیامی روشن به مسکو است که این اتحاد از استونی و هر قطعه زمین اروپایی دفاع خواهد کرد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با دعوت از «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای شرکت در نشست ناتو در ماه جولای، توضیح داد: «اگر ما خواهان هر راهکار مسالمت‌آمیز هستیم، این از طریق پیروزی اوکراین در میدان نبرد خواهد بود».

دبیرکل ناتو در واکنش به ارائه طرح صلحی توسط چین برای جنگ اوکراین، تاکید کرد: «چین هیچ اعتباری [برای ارائه طرح صلح] ندارد زیرا هنوز تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین را محکوم نکرده و  ما به چین به عنوان میانجی برای جنگ در اوکراین اعتماد نداریم».

طبق این گزارش، استولتنبرگ با ادعای اینکه نشانه‌هایی وجود دارد که چین ممکن است در حال برنامه‌ریزی نوعی کمک نظامی به روسیه باشد، اظهار داشت: «مردم اوکراین برای آزادی خود می‌جنگند و ما به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد. روسیه شکست می‌خورد، اوکراین محکم می‌ایستد و ناتو قوی‌تر می‌شود».

وی درباره گسترش ناتو و پیوستن کشورهای جدید به آن نیز گفت: «ما با ترکیه برای از سرگیری مذاکرات درباره الحاق سوئد و فنلاند به ناتو توافق کردیم و به دنبال پایان دادن به این موضوع در اسرع وقت هستیم».

پیش از این نیز «اورسولا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا با بیان اینکه دولت روسیه به‌دلیل آغاز جنگ با اوکراین با فشار زیادی مواجه است، گفت اقتصاد مسکو به‌دلیل تحریم‌های جهانی رو به افول است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید