انگلیس تحریم‌های جدید علیه روسیه وضع کرد + جزئیات

کدخبر: ۵۵۷۳۶۸
اقتصادنیوز: انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه ده‌ها فرد، شرکت و نهاد روسیه از جمله آنهایی که با شرکت "روس اتم" مرتبط هستند، اعمال کرد.
انگلیس تحریم‌های جدید علیه روسیه وضع کرد + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دولت انگلیس امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه ده‌ها فرد، شرکت و نهاد روسیه از جمله آنهایی که با شرکت "روس اتم" مرتبط هستند وضع کرده است.

ادعای ناتو درباره کمک نظامی چین به روسیه

خبرگزاری تاس گزارش داد، در بیانیه‌ای که از سوی دولت انگلیس در این خصوص منتشر شد اعلام شده است که این کشور نام ۹۲ فرد و نهاد روس از جمله نهادها و افراد مرتبط با شرکت "روس اتم" را به لیست سیاه تحریم‌هایش اضافه کرده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، انگلیس چند تن از اعضای مدیریت شرکت دولتی روس اتم روسیه را تحریم کرده است.

در بیانیه دولت لندن نوشته شد: "از جمله طرفهایی که امروز تحریم شدند، مدیران اجرایی ارشد شرکت هسته‌ای روس اتم، متعلق به دولت روسیه به علاوه مدیران اجرایی دو شرکت دفاعی بزرگ، چهار بانک و دیگر نخبگان این کشور هستند. شرکت روس اتم ارتباطاتی عمیق با مجتمع نظامی-صنعتی روسیه از جمله از طریق آلکساندر نوواک، از اعضای هیات نظارتی و معاون نخست وزیر در دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دارد.

همچنین انگلیس اقدام به تحریم چهار موسسه مالی روسیه از جمله بانک ام.تی.اس کرد.

کابینه دولت انگلیس در بیانیه خود نوشت: "چهار بانک از جمله بانک ام.تی.اس نیز در چارچوب بسته امروز مورد تحریم قرار گرفتند. این باعث انزوای هر چه بیشتر روسیه از نظامی مالی بین المللی و کمک به انگلیس و شرکایش برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها می شود."

انگلیس روز جمعه آلکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه، مکسوت شادائف، وزیر امور ارتباطات، توسعه دیجیتال و رسانه‌های دسته جمعی و همینطور چندین مقام ارشد شرکت‌های گازپروم، ایروفلوت به علاوه ویکتور زابکوف، نخست وزیر اسبق روسیه را تحریم کرد.

فهرست این تحریم ها همچنین شامل آلکسی دیومین، فرماندار منطقه تولا، ماتیاس وارنیگ، مدیر عامل و مدیر اجرایی پروژه نورد استریم ۲ AG، آلکسی کوزاک، پسر دیمیتری کوزاک، معاون نخست وزیر اسبق روسیه و لوبوف کابائوا، مادر آلینا کابائوا، ورزشکار ژیمناستیک است.

بریتانیا تحریم‌هایی را علیه شش شرکت روسی فعال در تولید و خدمات مربوط به ماشین آلات و تجهیزات نیروهای مسلح روسیه وضع کرد. نسخه به روز شده فهرست تحریم های انگلیس که در وب سایت وزارت خارجه این کشور منتشر شد شامل دو مرکز هسته‌ای در ساروف و اسنژینسک می‌شود.

همچنین دولت لندن، تحریم‌هایی علیه مؤسسه تحقیقات فیزیک تجربی VNIIEF در ساروف، که در حوزه توسعه و تولید مهمات هسته‌ای کار می‌کند، و یک مؤسسه تحقیقات دولتی دیگر که هر دو زیر مجموعه شرکت دولتی روس اتم هستند إعمال کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید