قدرتمندترین زیردریایی آمریکا وارد آب های کره جنوبی شد

کدخبر: ۵۵۷۶۳۰
اقتصادنیوز: زیردریایی پیشرفته آمریکا به‌منظور شرکت در رزمایش آتی با کره جنوبی وارد آب‌های این کشور شد.
قدرتمندترین زیردریایی آمریکا وارد آب های کره جنوبی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، زیردریایی پیشرفته آمریکا در راستای نظامی گری این کشور در شرق آسیا، وارد بندری در کره جنوبی شد.

ادعای آمریکا: مسکو در حال بررسی ارسال جنگنده به ایران است

رویترز گزارش داد، ناوگان هفتم آمریکا روز شنبه اعلام کرد که زیردریایی «یو اس اس اسپرینگفیلد» به پایگاه دریایی در شهر بندری بوسان کره جنوبی وارد شده است، اقدامی که آن را باید نمایش ظاهری قدرت آمریکا در شرق آسیا تلقی کرد.

ناوگان هفتم آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: زیردریایی یو اس اس اسپرینگفیلد (SSN 761) کلاس لس آنجلس در ۲۳ فوریه به بندر بوسان وارد شد.

زیردریایی‌های کلاس لس‌آنجلس بخشی از ناوگان نیروی زیردریایی آمریکا در اقیانوس هند و اقیانوس آرام است که اکنون در کره جنوبی مستقر شده است، مدت حضور این زیردریای آمریکا در بندر بوسان هنوز مشخص نشد.

این زیردریایی به عنوان یکی از قدرتمندترین زیردریایی‌ها نیروی دریایی آمریکا شناخته می‌شود. بندر اصلی آن در گوام، در غرب اقیانوس آرام قرار دارد.

یک خبرگزاری کره جنوبی روز جمعه به نقل از منابع آگاه خود در گزارشی آورد که کره جنوبی و آمریکا در حال مذاکره بر سر حضور احتمالی یک ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا در مانور نظامی مشترک دو کشور در ماه مارس هستند. این اقدامات آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد وزارت خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای به آمریکا و کره جنوبی هشدار داده که تداوم «روش‌ها و اقدامات خصمانه و تحریک‌آمیز» این دو کشور و بی‌توجهی آشکار به اعتراض‌های مکرر کره شمالی، به معنای «اعلام جنگ» تلقی خواهد شد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید