خبر مهم مسکو درباره نشست وزیران خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران

کدخبر: ۵۵۷۸۴۰
بوگدانف امروز یکشنبه اعلام کرد مقدمات برگزاری نشست چهارجانبه وزرای خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران در حال انجام است.
خبر مهم مسکو درباره نشست وزیران خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه گفت، در حال حاضر برگزاری نشست چهارجانبه مقامات وزارت خارجی در دستور کار قرار دارد. وی بدون پرداختن به جزئیات و تاریخ برگزاری این نشست افزود: «تدارکات برای آن در حال انجام است».

چند روز پیش بوگدانف گفته بود، می‌توان اختلافات میان آنکارا و دمشق را رفع کرد. روسیه به هر دو طرف کمک می‌کند تا راه حل مقبولی برای عادی سازی روابط و برقراری مجدد روابط حسنه پیدا کنند.

واکنش امیرعبداللهیان به ادعای پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین

وی خاطرنشان کرد: احیای روابط دیپلماتیک بین دمشق و آنکارا و از سرگیری فعالیت نمایندگی‌های دیپلماتیک در دو کشور باید از نتایج تلاش‌های مشترک در این راستا باشد.

بوگدانف توضیح داد که در نشستی که در ماه دسامبر در مسکو بین وزرای دفاع و روسای سرویس‌های اطلاعاتی روسیه، ترکیه و سوریه برگزار شد زمینه‌های اصلی برای ادامه کار مشترک مشخص شد و مکانیزم کارشناسی برای هماهنگی آن ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ایران تمایل خود را برای پیوستن به روند مذاکرات ابراز کرده است، خاطرنشان کرد: روسیه با توجه به ماهیت روابط تهران با دمشق و آنکارا و همچنین نقش منطقه‌ای و مشارکت سازنده در مذاکرات «آستانه» از مشارکت این کشور حمایت می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید