گفتگوی وزرای خارجه ترکیه و روسیه با محوریت غلات اوکراین

کدخبر: ۵۰۶۹۱۷
اقتصادنیوز: وزیر خارجه ترکیه از گفتگوی خود با همتای روسی در زمینه صادرات غلات اوکراین خبر داد.
گفتگوی وزرای خارجه ترکیه و روسیه با محوریت غلات اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از ریانووستی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که در جریان مذاکرات با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در اندونزی، سازوکارهای های سازمان ملل برای حل مشکل غلات مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: ما در مورد آنچه می توانیم در چارچوب سازوکار پیشنهادی سازمان ملل انجام دهیم، بحث و گفتگو کردیم. ما با دبیر کل سازمان ملل متحد و با طرف اوکراینی در این زمینه در ارتباط دائمی هستیم. دیروز با همکار اوکراینی‌ام در این رابطه تماسی تلفنی داشتم.

پیشتر «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه از پیشرفت هایی در زمینه صادرات غلات از بنادر دریای سیاه خبر داده بود، اما در عین حال گفته بود که مسائلی فنی وجود دارد که گفتگو با روسیه، اوکراین و سازمان ملل درباره این مسائل ضروری است.

همچنین چاووش اوغلو نیز گفته بود که اگر مسکو و کی یف بر سر مشکل غلات به توافق برسند، منطقه ای امنیتی در خارج از آب های اوکراین ایجاد خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه نیز به نوبه خود گفته بود که روسیه آماده انجام مذاکرات در زمینه صادرات غلات اوکراین است.

با توجه به اتهامات غربی ها برضد مسکو، روسیه بارها تاکیدکرده است که در رابطه با صادرات غلات اوکراین، هیچ گونه ممانعتی به عمل نیاورده و این اوکراین است که مسیر عبور کشتی ها را مین گذاری کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید