اظهارات سخنگوی کرملین درباره حمله به بریانسک مسکو

کدخبر: ۵۵۸۹۷۳
اقتصادنیوز: سخنگوی کرملین امروز (جمعه) از تحقیقات در مورد آنچه او حمله تروریستی در منطقه بریانسک روسیه خواند، خبرداد.
اظهارات سخنگوی کرملین درباره حمله به بریانسک مسکو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، "الکساندر بوگوماز"، فرماندار منطقه بریانسک روز پنجشنبه ادعا کرده بود یک گروه اوکراینی از این کشور به قلمروی روستای "لیوبچان" در منطقه "کلیموفسکی" نفوذ کرده است. این گروه یک خودروی در حال حرکت را گلوله باران کردند که در جریان آن دو نفر کشته و یک کودک زخمی شدند. پس از آن، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که ملی‌گرایان اوکراینی به داخل خاک اوکراین رانده شده‌اند و در آنجا هدف حملات توپخانه‌ای گسترده قرار گرفته‌اند.

اسپوتنیک گزارش داد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به وضعیت موجود گفت: در حال حاضر اقداماتی برای تحقیقات در جریان است و نیروهای امنیتی ما بر روی این مساله کار می‌کنند. ما ابتدا باید مشخص کنیم که دقیقا چه اتفاقی افتاده و بعد نتیجه‌گیری کنیم.

پسکوف در ادامه گفت، هنوز تصمیمی برای وضع قانون منع آمد و شد در منطقه مرزی بریانسک روسیه با اوکراین گرفته نشده است.

پسکوف همچنین گفت: این حمله تروریستی در منطقه مرزی روسیه در حال بررسی است و اقداماتی برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده انجام خواهد شد.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفت، آمریکا به سیاست‌های خود در زمینه افزایش تسلیحات و مهمات به اوکراین و تشویق کشورهای اروپایی برای انجام اقدامی مشابه ادامه می‌دهد. ما به سیاست ادامه دار ایالات متحده برای افزایش عرضه تسلیحات به اوکراین و متقاعد کردن متحدانش در اروپا، یعنی کشورهای اتحادیه اروپا برای افزایش تدارکات مشابه توجه می‌کنیم. این امر البته بار قابل توجهی را بر دوش اقتصاد این کشورها وارد می‌کند.

در این رابطه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد کشتار در منطقه بریانسک با تسلیحات ناتو انجام گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید