نوراللهیان: نباید رفتارهای مسئولین باعث سلب اعتماد جامعه شود/ به پزشکان اجازه داده شود تا علت اصلی مسمومیت دانش آموزان را اعلام کنند

کدخبر: ۵۵۹۴۲۸
رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور شفاف سازی و پاسخگویی مسئولین در موضوع مسمومیت ها را بسیار حائز اهمیت دانست و بر این موضوع تاکید کرد.
نوراللهیان: نباید رفتارهای مسئولین باعث سلب اعتماد جامعه شود/ به پزشکان اجازه داده شود تا علت اصلی مسمومیت دانش آموزان را اعلام کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نوراللهیان، رئیس سابق سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور، بیان کرد که هم اندیشی صاحب نظران، پیگیری رسانه های داخلی و تلاش بی وقفه مسئولین برای روشن شدن علل اصلی مسمومیت دانش آموزان و اطلاع رسانی درخصوص روند پیگیری و شناسایی عاملین این حادثه، سبب آرامش بخشیدن به جامعه و حل سریعتر این مساله مهم خواهد شد.

نوراللهیان درباره ابعاد حادثه مسمومیت دانش آموزان، اظهار داشت: سلامت دانش‌‌آموزان نه تنها برای والدین و خانواده بلکه برای همه مردم کشور دارای اهمیت بسیاری است لذا مسئولین مربوطه باید سلامتی دانش آموزان و عاملین و مسببان مسمومیت دانش آموزان را شناسایی کنند و از تکرار این حادثه جلوگیری نمایند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: هدایت‌کردن جوانان با شدت و تندی، نتیجه منفی دارد

وی ادامه داد: از گذشته مسئولین، شناسایی و دستگیری عاملین برخی از حوادث در کمترین زمان را به عنوان افتخارات خود مطرح می کنند لذا امروز که مسمومیت دانش آموزان به یک اتفاق ادامه دار تبدیل شده است، برای مردم قابل پذیرش نیست که پس از گذشت بیش از 100 روز، مسئولین مربوطه بیان کنند که هنوز سرنخی درخصوص این حادثه پیدا نکرده اند.

خبر مهم یک فرمانده سپاه درباره مسمومیت دانش آموزان کرمانشاه

نوراللهیان تأکید کرد که نباید رفتارهای مسئولین دولتی به گونه ای باشد که اعتماد جامعه سلب شود، بی اعتمادی مردم نسبت حاکمان یا مسئولان امر بسیار خطرناکی است.

وی شفاف سازی و پاسخگویی مسئولین در موضوع مسمومیت ها را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: برای کسب اعتماد مردم و آرامش بخشی به جامعه باید شفافیت و پاسخگویی سریع و دقیق در دستور کار قرار گیرد. شفاف عمل کردن در حاکمیت مساوی با اعتماد عمومی است و اگر عموم جامعه به حاکمیت اعتماد داشته باشد، همدلی و وحدتی به وجود می آید که به واسطه آن بسیاری از مشکلات – همانند دوران جنگ تحمیلی- برطرف خواهد شد. در موضوع مسمومیت دانش آموزان نیز نظام می تواند در جهت شفاف سازی، پیدا کردن سر نخ ها و پیگیری موضوع از مردم یاری و کمک بگیرد.

نوراللهیان تأکید کرد که باید به پزشکان اجازه داده شود تا علت اصلی مسمومیت دانش آموزان را اعلام کند تا خانواده ها حداقل از ابهامی که در آن گرفتار شدند، خارج شوند و گمانه زنی ها پایان یابد.

وی بیان کرد: مسمومیت دانش آموزان از قم شروع شد و در حال حاضر در بسیاری از مدارس استان های کشور در حال رخ دادن هست و همین مساله سبب دل نگرانی بسیاری از خانواده ها شده به طوری که والدین هر روز در ترس هستند که برای فرزندانشان این حادثه رخ ندهد و دچار آسیب نشوند.

وی معتقد است که هم اندیشی صاحب نظران، پیگیری رسانه های داخلی و تلاش بی وقفه مسئولین برای روشن شدن علل اصلی این مساله و اطلاع رسانی درخصوص روند پیگیری و شناسایی عاملین این حادثه، سبب آرامش بخشیدن به جامعه و حل سریعتر این مساله مهم خواهد شد.

نوراللهیان در پایان گفت: عاملان اصلی مسمومیت دانش آموزان هنوز مشخص نیست، اما ما در گذشته شاهد بودیم که «گروه‌های خودسر»، اقداماتی همچون حادثه سفارت عربستان در ایران را رقم زدند و به هر حال انتظار می رود که هر چه سریعتر با این عاملان برخورد شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید