مسمومیت‌ها، انتقام گرفتن از نوجوانان حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن است!

کدخبر: ۵۵۹۱۴۲
​ویس کرمی درخصوص آزمایشات انجام شده برای تشخیص عامل مسمومیت‌ها گفت: آزمایشاتی روی ترکیباتی که در محیط پیدا کرده‌اند، انجام شده که هنوز نتایجش نهایی نشده است.
مسمومیت‌ها، انتقام گرفتن از نوجوانان حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم خرم‌آباد در مورد پیگیری کمیسیون در خصوص مسمومیت‌های ادامه‌دار دانش آموزان بیان کرد: کمیسیون آموزش با کمیسیون بهداشت مجلس و وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و نماینده وزارت اطلاعات جلسه‌ای داشتیم که جلسه خوبی هم بود و نمایندگان دغدغه‌های خود را بیان کردند و بزرگواران در وزارت اطلاعات نیز گزارشی در حیطه کار خود را ارائه کردند.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه مسلم به نظر می‌رسد این کار شیطنت است و بیشتر آرامش روانی جامعه را هدف گرفته است و قصد دارند با اقداماتی ایذایی، وضعیت روانی خانواده‌ها و جامعه را به هم بریزند و مدارس و دانشگاه‌ها را که نتوانستند در اغتشاشات تعطیل کنند، این بار به نوع دیگری و با دخالت خانواده‌ها به تعطیلی بکشانند.

خبر جدید از مسمومیت دانش‌آموزان در فارس/ 27 نفر بستری شدند

موج مسمومیت های سریالی به همدان رسید

ویس کرمی درخصوص آزمایشات انجام شده برای تشخیص عامل مسمومیت‌ها افزود: آزمایشاتی روی ترکیباتی که در محیط پیدا کرده‌اند، انجام شده که هنوز نتایجش نهایی نشده است، اما مسلم است که مسمومیت‌های ایجاد شده خفیف است و خداراشکر به مرگ منجر نشده و بیشتر از نوع استنشاقی است.

این نماینده مجلس یادآور شد: آموزش و پرورش نیز قرار شد در برخورد کارکنان مدارس و مدیران دستورالعملی را به تمامی آن‌ها بدهد تا در مواجهه با موارد مشابه هم آرامش‌شان را حفظ کنند و هم منطقی با آن برخورد کنند. خیلی از دانش آموزان وقتی هوای آزاد به آن‌ها می‌خورد حالشان خوب می‌شود و عوارض جسمی مسمومیت‌ها ماندگار و تاثیرگذار نیست و بیشتر حالت سرگیجه و ضعف است. اضطراب نیز به طور طبیعی موجب تشدید چنین علائمی می‌شود چراکه این موارد از علائم استرس هم هست و وقتی ترس وجود دارد تشدید می‌شود. با آرامش روانی و کمک مشاوره‌ای این حالات برطرف می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: نیروهای امنیتی نیز کار خود را پیگیری می‌کنند و به محض اینکه به نتیجه برسند به مردم می‌گویند. ما به عنوان مردم و کسانی که این کشور متعلق به آن‌هاست، باید حواسمان باشد در این جنگ روانی در زمین دشمن بازی نکنیم.

ویس کرمی در ادامه عنوان کرد: باید به خانواده‌ها آرامش داد و به عنوان پزشک عرض می‌کنم که جای نگرانی نیست و عوارضی هم که ممکن است برخی شایعه می‌کنند که گازها شاید در آینده اثراتی داشته باشد و… اصلا اینطور نیست. این گازهای استنشاقی، بعضا گازهای ضعیفی هستند و علائم آن نیز هم موقع برطرف می‌شود، شاهدی بر این نکته است که علائم درازمدتی نخواهند داشت و در پزشکی هم چنین چیزی نداریم که به سرعت سرگیجه‌ای ایجاد شود و بعد اثرات مخربی در آینده داشته باشد. پس از جهت این موضوع نیز خانواده‌ها نگران نباشند.

او گفت: به صورت طبیعی نیروهای امنیتی روی موضوع مسمومیت‌ها حساس شده‌اند و حتی مدیریت کنترل و مراقبت در کشور مشخص شده که جه نهادی مسئول باشد و با همکاری وزارت بهداشت، آموزش‌وپرورش و وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه کار در دست بررسی و اقدام است و رئیس جمهور نیز دستور ویژه‌ای به وزارت کشور دادند تا پیگیر باشند. تشکیلاتی که برای مقابله با این کار لازم است شکل گرفته و انشاءالله به زودی جمع می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد اضافه کرد: این مسمومیت‌ها بیشتر در ادامه همان اغتشاشات است و نوعی انتقام گرفتن از جوانان و بخصوص نوجوان است که در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن حضور گسترده داشتند. ضمن اینکه تعطیلات عید نوروز در پیش است و عید برای مردم موضوعیت دارد و بیشتر دنبال بهم ریختن اعصاب و روان مردم هستند و انشاءالله مثل همیشه ناکام می‌مانند.

او درمورد احتمال غیرحضوری شدن مدارس در پی ادامه مسمومیت‌ها بیان کرد: در کل نظرات در جلسه بر تعطیلی نبود. آلودگی این گازها محدود و گذرا است و فرد اگر در فضای آزاد قرار بگیرد و مانند دوران کرونا ماسک داشته باشند، اثر مسمومیت‌ها زیاد نیست. بنابراین صحبت از تعطیلی مدارس نیست و خطر هم جدی نیست؛ مردم نگران نباشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید