پشت پرده مصاحبه سیامک نمازی با CNN از زندان اوین

کدخبر: ۵۶۰۵۷۸
اقتصادنیوز: سیامک نمازی طی مصاحبه با سی‌ان‌ان از زندان اوین از رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کرد که درباره آزادی او و دو فرد دو تابعیتی دیگر اقدام کند.
پشت پرده مصاحبه سیامک نمازی با CNN از زندان اوین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، المانیتور نوشت: سیامک نمازی طی مصاحبه با سی‌ان‌ان از زندان اوین، جایی که از سال ۲۰۱۵ به دلیل «ارتباط با یک کشور متخاصم» (ایالات متحده آمریکا) در بازداشت به سر می‌برد، از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کرد که سیاسی بازی را کنار بگذارد و «به این کابوس» برای او و دو فرد دو تابعیتی دیگر پایان دهد.

 در کنار نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی به ترتیب از سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ در بازداشت هستند.

یک مقام بلندپایه ایرانی، که حاضر به افشای نامش نبود، به المانیتور گفت که «هیچ دلیل سیاسی» برای اجازه برقراری این تماس وجود نداشت. او افزود که به عنوان «مسئله‌ای بشردوستانه بنا به درخواست او [سیامک]، این موضوع تأیید شد».

این اتفاق همچنین می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که مبادله زندانیان با ایالات متحده، معامله‌ای که احتمالاً شامل آزادی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده از کره جنوبی می‌شود، ممکن است نزدیک‌تر از همیشه باشد.

این مقام ایرانی به المانیتور گفت: «ما از تقریباً دو سال پیش برای تبادل آماده بودیم. بهتر است از ایالات متحده در مورد گام بعدی بپرسید.»

چه مصاحبه سی‌ان‌ان با نمازی، طراحی ایالات متحده باشد، چه با واسطه‌هایی مانند عمان یا قطر، اما موفق شد فشار را بر بایدن افزایش دهد. بایدن روز سه شنبه با سلطان هیثم بن طارق السعید عمان درباره پرونده آن‌ها صحبت کرد. مصاحبه نمازی شیوا، احساسی و انکارناپذیر بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید