پوتین اروپایی‌ها را با خاک یکسان کرد

کدخبر: ۵۶۱۵۵۱
اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: کشورهای اروپایی به دلیل نداشتن استقلال، شهامت اظهارنظر درباره انفجارهای نورد استریم را ندارند.
پوتین اروپایی‌ها را با خاک یکسان کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رئیس جمهور روسیه از آلمان به عنوان کشوری که همچنان تحت اشغال است، یاد کرد.

محورهای رایزنی لاوروف با همتای سوری خود

رویترز گزارش داد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که واکنش آلمان به انفجار در خطوط لوله گازی روسیه ثابت کرد که این کشور چندین دهه پس از پایان جنگ جهانی دوم، همچنان یک کشور اشغال است و نمی تواند مستقل عمل کند.

رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی روسیا -۱ گفت که سران کشورهای اروپایی احساس حاکمیت و استقلال خود را از دست داده اند.

پوتین یادآور شد که کشورهای غربی نظیر آلمان به تحقیقات مربوط به انفجارهایی سال گذشته در خطوط لوله گازی نورد استریم با احتیاط واکنش نشان دادند و اعلام کردند که انفجارهای مذکور عمدی بوده است، با این حال این کشورها از اشاره به اینکه چه کسی مسئول انفجارها بوده، امتناع کرده اند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسئله این است که سیاستمداران اروپایی به طور علنی اعلام کرده اند که حتی پس از جنگ جهانی دوم، آلمان هیچگاه یک کشور کاملاً مستقل نبوده است.

پوتین یادآور شد که اتحاد جماهیر شوروی زمانی نیروهای خود را از آلمان خارج کرد و به اشغال این کشور پایان داد. اما همانطور که مشخص است در مورد آمریکایی ها این گونه نبود. آمریکایی ها همچنان آلمان را تحت اشغال خود دارند.

دستور وزیر دفاع روسیه برای افزایش تولید یک سلاح

در سپتامبر ۲۰۲۲، انفجارهای زیر آب در ۳ رشته از ۴ رشته خطوط لوله زیر آبی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بودند، رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد تحقیقات جداگانه ای را در مورد این حادثه آغاز کردند.

در ۸ فوریه، سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر گزارشی منتشر کرد و خبر داد که غواصان نیروی دریایی ایالات متحده مواد منفجره را برای از بین بردن خطوط لوله نورد استریم در جریان تمرین‌های ناتو در تابستان ۲۰۲۲ کار گذاشته بودند. طبق گفته نروژ ۳ ماه بعد این بمب‌ها فعال شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید