افشاگری درباره دست داشتن آمریکا در انفجار نورد استریم

کدخبر: ۵۵۹۰۰۶
اقتصادنیوز: یک خبرنگار آمریکایی طی اظهاراتی افشا کرد که غواصان آمریکایی با دستور شخص رئیس‌جمهور ایالات‌متحده مواد منفجره را زیر خطوط لوله نورد استریم جاگذاری کرده و عامل آن انفجار در سپتامبر گذشته است.
افشاگری درباره دست داشتن آمریکا در انفجار نورد استریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سیمور هرش» روزنامه‌نگار آمریکایی در اظهاراتی اذعان کرد که از همان ابتدا معتقد بوده واشنگتن پشت انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ قرار دارد.

خبرگزاری تاس گزارش داد، این چهره شناخته شده روزنامه نگاری آمریکا گفت: ما تاکنون ۱۱۳ میلیارد دلار برای جنگ [در اوکراین] سرمایه گذاری کرده ایم و لذا تنها مظنون خرابکاری خط لوله نورد استریم، آمریکا است.

خط لوله نورد استریم ۱ و ۲ در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (۵ مهر) آسیب بسیاری دید. زلزله شناسان سوئدی پس از این حادثه فاش کردند که دو انفجار در امتداد خطوط لوله نورد استریم در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) ثبت شده است. پس از آن، امنیت فدرال روسیه تحقیقاتی را در رابطه با این اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد.

هرش روزنامه‌نگار آمریکایی در تاریخ ۸ فوریه (۱۹ بهمن) در مقاله‌ای به نقل از یک منبع اعلام کرد که در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد) غواصان نیروی دریایی آمریکا با حمایت نروژ تحت پوشش رزمایش "بالتاپس" (رزمایشی که هرساله توسط اعضای ناتو انجام می گیرد)، مواد منفجره را در زیر خطوط لوله گاز روسیه کار گذاشتند.

به گفته هرش، تصمیم برای انجام این عملیات توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از ۹ ماه گفتگو با مقامات دولت های درگیر در مسائل امنیت ملی گرفته شد.

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش، اظهارنظرهای هرش را تخیلی و کاملا نادرست خواند و آنها را به شدت محکوم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید