فوری / روسیه تحریم‌های جدید علیه انگلیس وضع کرد

کدخبر: ۵۶۱۹۳۵
اقتصادنیوز: روسیه ۲۳ انگلیسی ازجمله مقامات نظامی این کشور را به لیست تحریمی خود اضافه کرد.
فوری / روسیه تحریم‌های جدید علیه انگلیس وضع کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که ۲۳ شهروند انگلیسی از جمله مقامات نظامی این کشور را تحریم کرده است.

واکنش سازمان ملل به حکم بازداشت پوتین

خبرگزاری تاس گزارش داد، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: با توجه به استفاده فعال دولت انگلیس از ابزار تحریم و محدودیت‌های یکجانبه این کشور علیه افراد و سازمان‌های روسی و همچنین تلاش‌های همه جانبه انگلیس برای پشتیبانی نظامی و فنی از اوکراین، مسکو تصمیم گرفت تا تعدادی از نیروهای مسلح انگلیس، سازمان‌های تبلیغاتی، قوه قضائیه و سیستم کیفری این کشور که در مجموع ۲۳ نفر هستند را در لیست سیاه قرار دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: درمیان افراد تحریم شده, افسران نیروهای مسلح انگلیس قرار دارند که از زمان شروع عملیات نظامی ویژه به نیروهای نظامی اوکراین آموزش داده‌اند.

به گزارش ایرنا, پیش از این نیز روسیه ۳۹ تبعه انگلیسی را تحریم کرده بود.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در آینده دوباره اشخاصی را به لیست تحریم‌های خود علیه اتباع انگلیسی اضافه خواهد کرد.

پیش از آن نیز دولت کرملین، ۲۰۰ تبعه انگلیسی را از ورود به کشورش منع کرده بود که اکثر آنها جزء سیاستمداران برجسته این کشور هستند.

انگلیس در ماه‌های گذشته بارها تحریم‌هایی علیه مقامات روسیه اعلام کرده است که شامل شرکت‌ها، مقامات ارتش و اتباع روسی می‌شدند.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهروند روس و بیش از ۱۰۰ سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید