عملکرد دولت رئیسی در سال 1401 زیر ذره بین دو چهره سیاسی

دولت رئیسی ناکارآمد باقی می ماند/ نمره دولت رئیسی 20 است!

کدخبر: ۵۶۴۴۲۳
اقتصادنیوز: یک چهره اصلاح طلب و یک فعال سیاسی اصواگرا درباره عملکرد دولت در سال گذشته توضیحاتی را ارائه دادند و عملکرد مثبت و منفی دولت بررسی کردند.
دولت رئیسی ناکارآمد باقی می ماند/ نمره دولت رئیسی 20 است!

به گزارش اقتصادنیوز ، غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، با اشاره به نمره دولت سیزدهم در سال 1401، گفت: اگر مبنا بر روی کارآمدی و رضایت مردم بگذاریم، دولت علی رغم تلاش های خود در مسائل معیشتی، ارزی و اشتغال، کنترل روابط با منطقه خوب عمل نکرد نمره خوبی ندارد. در راه اندازی بنگاه های متوقف توفیقاتی داشته و تلاش ها برای رفع فساد و سفرهای استانی آقای رئیسی نمره مثبتی دارد.

دولت ناکارآمد باقی می ماند

وی ادامه داد: علی القاعده اکثر مردم در حوزه اقتصادی ناراضی هستند و همین موضوع نمره دولت را تحت تاثیر قرار می دهد. گمان می کنم به دلیل انتخاب نامناسب بدنه دولت و هئیت وزیران این ناکارامدی همراه دولت باقی می ماند.

رئیسی متواضع و فروتن است

رجایی با اشاره به عملکرد مثبت دولت هم گفت: مبارزه با فساد و راه اندازی بنگاه های متوقف شده، سرزدن به استان ها بهترین عملکرد دولت بود. آقای رئیسی فرد متواضع و فروتنی است که تلاش می کند بهتر باشد.

دولت تماشاچی است

مشاور مرحوم اکبر هاشمی درباره عملکرد منفی دولت نیز بیان کرد: در شرایط بحران رئیس جمهور باید دولت قوی تری می چید و تیم اقتصادی باید تغییر کند. سفر آقای شمخانی به کشورهای منطقه نشان ضعف وزارت خارجه است و این حرکت از سوی رهبری آغاز شده و  دولت تماشاچی است. ما در زمان دولت آقای روحانی از این حرکت ها نداشتیم و آقای ظریف قدرتمند بودند.

نمره بیست یک اصواگرا به دولت رئیسی

اما، جدای از انتقادات رجایی به دولت سیزدهم، احمد کریمی اصفهانی، سیاستمدار اصولگرا، نظر متفاوتی را دارد و درباره نمره دولت در سال گذشته گفت: امیدوارم دولت در مسائل دیپلماسی همین سطح را بتواند حفظ کند و تلاش و کوششی هایی که در مسائل دیگر دارند، نمره بیست را می گیرد.

این چهره اصولگرا با اشاره به عملکرد مثبت و منفی دولت گفت: بهترین عملکرد را می توان دیپلماسی خوب دولت دانست که با پیگیری توانست برخی مشکلات را حل کند و در کنار همسایه بتواند برخی مشکلات را مهار کند. عدم رفع موانع از مرکزتولیدی و بنگاه های اقتصادی بدترین عملکرد دولت بود که امیدوارم در سال جدید این مشکل را حل کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید