ازسوی معاون وزیر خارجه آمریکا مطرح شد؛

به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای توسط روسیه! / آمریکا و متحدانش در ناتو هوشیار باشند

کدخبر: ۵۶۸۴۵۳
اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که خطر استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای در جنگ اوکراین نباید نادیده گرفته شود.
به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای توسط روسیه! / آمریکا و متحدانش در ناتو  هوشیار باشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ناتو باید نسبت به خطر بکارگیری تسلیحات هسته‌ای از سوی روسیه هوشیار باشد.

اوکراین اولین سامانه موشکی پاتریوت را دریافت کرد

رویترز گزارش داد، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که آمریکا و متحدان این کشور در ناتو باید نسبت به نشانه هایی که می‌گوید «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه می تواند از سلاح هسته ای تاکتیکی در جنگ خود در اوکراین استفاده کند، هوشیار باشند.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس سالانه کنترل تسلیحات ناتو تاکید کرد که بسیار مهم است که متحدان ناتو مراقب خطر استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی غیراستراتژیک در نبرد اوکراین باشند.

شرمن با اشاره به اظهارات پوتین در ۲۵ مارس مبنی بر اینکه روسیه در حال آماده شدن برای استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی در همسایه بلاروس است، مدعی شد که چنین اظهاراتی تلاش رئیس‌جمهور روسیه برای توسل به این تهدید به شیوه‌ای مدیریت شده است.

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتواعلام کرد که کشورهای غربی با وجود تهدیدهای روسیه در خصوص استفاده از تسلیحات هسته ای، دست از حمایت خود از اوکراین در جنگ علیه روسیه بر نخواهند داشت.

سرنگونی پهپاد اسرائیلی در سوریه

دبیرکل ناتو مدعی شد که روسیه با نادیده گرفتن، نقض یا کنار گذاشتن بخش عمده‌ای از توافقنامه های بین‌المللی کنترل تسلیحاتی، سعی در تضعیف پایه های نظامی بین‌المللی مبتنی بر قوانین را دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید