سیگنال نظامی آمریکا به چین

کدخبر: ۵۶۹۷۹۵
اقتصادنیوز: مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن به چین در مورد قصد آمریکا و کره جنوبی برای افزایش فعالیت‌های نظامی در نزدیکی شبه جزیره کره اطلاع رسانی می‌کند.
سیگنال نظامی آمریکا به چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک مقام ارشد کاخ سفید همزمان با حضور رئیس جمهور کره جنوبی در آمریکا  اعلام کرد که واشنگتن به چین در مورد  قصد آمریکا و کره جنوبی برای افزایش فعالیت‌های نظامی در نزدیکی شبه جزیره کره اطلاع رسانی می‌کنیم.

این مقام ارشد دولت آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما به چین اطلاع رسانی می کنیم و به وضوح دلایل خود را برای این اقدامات توضیح می دهیم.

این مقام ارشد دولت آمریکا ادعا کرد: ما معتقدیم که تلاش‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در منطقه هند و اقیانوسیه نه تنها به نفع آمریکا و سایر کشورهای منطقه، بلکه به نفع چین نیز می باشد.

به گفته این مقام، آمریکا و کره جنوبی برنامه هایی را برای تقویت رزمایش های نظامی مشترک و استقرار یک زیردریایی بالستیک هسته ای آمریکا در منطقه شبه جزیره کره در پاسخ به توانایی های پیشرفته موشکی هسته ای کره شمالی اعلام خواهند کرد.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه به وقت محلی در کاخ سفید مورد استقبال رسمی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفت.

مقامات کاخ سفید اعلام کردند که بر اساس توافق جدید میان آمریکا و کره جنوبی، واشنگتن برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته زیردریایی های هسته ای را در کره جنوبی مستقر خواهد کرد

به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی گفت این توافق که بیانیه واشنگتن نامیده می شود مهم ترین توافق میان آمریکا و کره جنوبی از زمان جنگ سرد است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، این توافقنامه را امروز چهارشنبه به عنوان بخشی از سفر رسمی یون به واشنگتن امضا خواهند کرد.

یک مقام ارشد کاخ سفید به خبرنگاران گفت که این توافق با هدف «نمایش آشکارتر» توانایی بازدارندگی آمریکا از طریق استقرار منظم تجهیزات راهبردی، از جمله یک زیردریایی مجهز به موشک های بالستیک هسته‌ای واشنگتن است.

به گفته کاخ سفید، آخرین باری که یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی پهلو گرفت، در اوایل دهه ۱۹۸۰ بود.

به گفته مقامات، بیانیه واشنگتن شامل استقرار تسلیحات هسته ای در کره جنوبی مانند دوران جنگ سرد نمی شود. در عوض، آمریکا تعداد تجهیزات نظامی ارسالی خود به کره جنوبی مانند زیردریایی ها و بمب افکن های مجهز به سلاح هسته ای را به صورت موقت افزایش خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی