قدردانی بشار اسد از میانجیگری چین در بهبود روابط ریاض و تهران

کدخبر: ۵۷۰۴۲۹
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری سوریه از میانجیگری چین که منجر به نزدیک شدن و بهبود روابط میان عربستان سعودی و ایران شد و در ثبات کل منطقه خاورمیانه منعکس خواهد شد، قدردانی کرد.
قدردانی بشار اسد از میانجیگری چین  در بهبود روابط ریاض و تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه و «جای جون» فرستاده ویژه دولت چین در امور خاورمیانه، روابط دو کشور و نقش پکن در منطقه را بررسی کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، اسد در این دیدار خاطرنشان کرد: مهمترین تغییر مثبتی طی سال‌های اخیر در جهان، نقش‌آفرینی چین است که در حالتی آرام و متعادل در حال افزایش بوده و در حال ارائه الگوی جدیدی در سیاست، اقتصاد و فرهنگ، بویژه بر اساس اصل دستیابی به ثبات، صلح و سود برای همه است.

قالیباف: گفت‌وگوهای ایران و عربستان نقشه آمریکایی‌ها را از بین برد

وی گفت که امروز که به سوی نظام بین‌المللی چند قطبی می‌رویم، تمام جهان از لحاظ سیاسی و اقتصادی به حضور چین برای ایجاد توازن مجدد در وضعیت جهانی، نیاز دارد.

رئیس جمهوری سوریه از میانجیگری چین که منجر به نزدیک شدن و بهبود روابط میان عربستان سعودی و ایران شد و در ثبات کل منطقه خاورمیانه منعکس خواهد شد، قدردانی کرد.

بشار اسد همچنین به اهمیت ابتکار چین در زمینه احیای کمربند جاده ابریشم در دستیابی به توسعه و همکاری اقتصادی اشاره و تاکید کرد که مهمترین رویارویی قدرت‌ها در دوران کنونی، در درجه اول اقتصادی است، به همین جهت رهایی از محدودیت معامله با دلار آمریکا ضروری به شمار می‌رود و کشورهای بریکس علاوه بر امکان استفاده از یوان چین در معاملات تجاری بین کشورها، می‌توانند نقش پیشرو در این زمینه را ایفا کنند.

وی تاکید کرد: سوریه فراموش نخواهد کرد که چین در طول جنگ برای دفاع از حاکمیت سوریه مطابق با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد در کنار دمشق ایستاد و از تمام کمک‌هایی که پکن در جریان زلزله ارائه کرد، قدردانی می‌کند.

فرستاده ویژه دولت چین در امور خاورمیانه نیز در این دیدار اشتیاق رئیس جمهوری چین برای دستیابی به نتایج بیشتر در روابط دوجانبه را به اسد ابلاغ کرد.

جای جون تاکید کرد که چین روابط با سوریه را از منظر راهبردی و در چارچوب یک چشم انداز جامع برای منطقه می‌بیند.

وی پیروزی ملت سوریه در نبرد علیه تروریسم را ستود و گفت: این پیروزی برای همه کشورهایی است که از حاکمیت و کرامت خود دفاع می‌کنند.

فوری / حمله هکرها به شرکت‌های تسلیحاتی اسرائیل

جون تاکید کرد که پکن در مجامع بین‌المللی در گفتار و عمل در دفاع از حقیقت و عدالت در کنار سوریه خواهد ایستاد و از نبرد علیه هژمونی، تروریسم و مداخله خارجی حمایت خواهد کرد.

فرستاده ویژه چین همچنین بر حمایت پکن از تحولات مثبتی که در مسیر همگرایی روابط سوریه و کشورهای عربی رخ می‌دهد، تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید