پیشنهاد یک نماینده به ابراهیم رئیسی/ مشکل دولت یک یا دو استیضاح نیست

کدخبر: ۵۷۰۷۵۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به نظر من آقای رئیسی باید یک جابه‌جایی و تغییرات داخلی انجام دهد، برای مثال رئیس سازمان برنامه و بودجه را تغییر دادند قطعا در آنجا گشایش ایجاد خواهد شد، یک تغییرات دیگری هم نیاز است که در ساختار هیات دولت صورت دهد؛ منظور انتصاباتی است که مربوط به خود آقای رئیسی است و ایشان شخصاً منصوب می‌کنند.
پیشنهاد یک نماینده به ابراهیم رئیسی/ مشکل دولت یک یا دو استیضاح نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در خصوص استیضاح وزیر صمت و ارزیابی از عملکرد تیم اقتصادی دولت سیزدهم، گفت: خب روز گذشته شاهد استیضاح وزیر صمت بودیم و موافقین و مخالفین بحث‌های خود را داشتند. از سوی دولت هم شخص آقای رئیس جمهور از ایشان دفاع کرد و هم خود آقای فاطمی امین گزارشی از عملکرد خود ارائه نمود اما در نهایت مجلس به استیضاح رأی داد؛ به اعتقاد من آنچه که رأی اجماع و خرد جمعی است خیر مردم و کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: اما به عقیده من با سابقه چند دوره نمایندگی مجلس، مشکل دولت آقای رئیسی یک یا دو استیضاح نیست، مشکل این دولت بحث مدیریتی هیات دولت است که بیشتر مرتبط می‌شود به معاون اول و تیمی که در یک مرحله بالاتر از وزرا حضور دارند که این‌ها مانند سدی هستند که آبی پشت این‌ها جمع می‌شود و نمی‌تواند از آن‌ها عبور کند.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: به نظر من آقای رئیسی باید یک جابه‌جایی و تغییرات داخلی انجام دهد، برای مثال رئیس سازمان برنامه و بودجه را تغییر دادند قطعا در آنجا گشایش ایجاد خواهد شد، یک تغییرات دیگری هم نیاز است که در ساختار هیات دولت صورت دهد؛ منظور انتصاباتی است که مربوط به خود آقای رئیسی است و ایشان شخصاً منصوب می‌کنند.

وی افزود: غیر از منصوبین رئیس‌جمهور بحث وزرا هم است و در این قسمت راه‌های تغییر از استعفاء و عزل تا استیضاح وجود دارد که خب اگر دولت نسبت به تغییر اقدام نکند، مجلس به این موضوع ورود می‌کند اما به عقیده من این‌ها معلول هستند و این دولت است که باید به اصل موضوع بپردازد و با ایجاد تغییرات در بین مقاماتی که منصوب رئیس‌جمهور هستند تحولی در نگاه و مسیر حرکت دولت در حوزه اقتصاد ایجاد کند.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر لزوم پیش‌برد دیدگاه رهبری در حوزه اقتصاد با توجه به سخنرانی آغاز سال نو ایشان، اظهار داشت: اصل تحرک دولت در اقتصاد که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید داشتند اقتصاد مردمی است اما بخش وسیعی از دولت به اقتصاد مردمی اعتقادی ندارند و آن‌ها نمی‌توانند مردم را وارد اقتصاد کنند. همچنان دژ دولت در اقتصاد به عنوان یک دژ بسیار مستحکم حضور دارد که جز خود دولت جای دیگری نمی‌تواند این دژ را بشکند و از سر راه بردارد و مسیر را برای فعالیت اقتصادی مردم باز کند. تا زمانی که این دژ به جای خود باقی باشد، همچنان وزرا و مدیران ما در اقتصاد سردرگم هستند.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من این سیستم باید پالایش شود و آقای رئیسی آن‌هایی که به نگاه مقام معظم رهبری در اقتصاد نزدیک نیستند را حداقل از حوزه اقتصادی حذف کند؛ خب اگر آدم‌های خوبی هستند این‌ها را در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی به کار گیرند و آنجا کار کنند اما این‌ها نمی‌توانند آن دیدگاهی که به آن نزدیک نیستند را اجرایی کند لذا بهتر است که جای خود را به کسانی بدهند که به نگاه رهبری نزدیک باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: نگاه مقام معظم رهبری مبنی بر این است که موتور محرک اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری داخلی مردمی و سرمایه گذاری خارجی است و این دو منابع عظیم باید وارد اقتصاد ایران شود وگرنه با این منابع محدود دولت ما نمی‌توانیم اقتصاد را به حرکت درآوریم. دولت باید بسیاری از شرکت‌هایی که در اختیار دارد و زیان‌ده هستند را واگذار کند و بخش خصوصی آمادگی دارد که کار را برعهده گیرد.

وی عنوان کرد: امروز بیش از ۸۰۰۰ همت بخش خصوصی نقدینگی دارد که این نقدینگی به اندازه کل سرمایه بانک‌های ماست و این پول در دست مردم است که بدون مانع‌تراشی می‌تواند وارد اقتصاد شود؛ شرط انجام این کار هم این است که آن‌هایی که از نگاه رهبری در اقتصاد دور هستند از عرصه مدیریت کنار بروند تا زمینه برای فعال شدن و ورود سرمایه‌های مردمی به اقتصاد فراهم شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید