احتمال دیدار رهبران آمریکا و چین قوت گرفت

کدخبر: ۵۷۴۳۲۴
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا امروز اعلام کرد که به‌زودی با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین دیدار خواهد کرد.
احتمال دیدار رهبران آمریکا و چین قوت گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنانی اعلام کرد: مطمئن هستم که در مورد بودجه به توافق خواهیم رسید.

شرط‌ و شروط عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

الجزیره گزارش داد، رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: اگر ایالات متحده نتواند تعهدات مالی دولت را بپردازد، فاجعه بار خواهد بود. نشست دیروز با سران کنگره درباره سقف بدهی سازنده بود.

«جو بایدن» اضافه کرد: سران کنگره می دانند که عدم توافق برای اقتصاد و مردم آمریکا فاجعه بار خواهد بود. کنگره موافق است که باید با هم کار کنیم؛ زیرا چاره دیگری وجود ندارد.

وی در ادامه اعلام کرد که به‌زودی با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین دیدار می کند.

موضوع توافق میان کنگره با دولت آمریکا به افزایش سقف بدهی این کشور برمی گردد.

به گزارش بی بی سی، سران جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا در پی آنند که دولت در ازاء موافقت آن ها با افزایش سقف بدهی، بودجه را کاهش دهد.

پیشتر جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داده بود که اگر کنگره سقف بدهی را افزایش ندهد؛ دولت در اول ماه ژوئن بی‌ پول خواهد شد.

افشاگری بزرگ «جان بولتون» درباره ترامپ

یلن از کنگره خواسته بود تا هرچه زودتر راه حلی در این خصوص بیندیشد.

رسیدن به سقف بدهی برای دولت آمریکا به این معنی است که دیگر توانایی قرض گرفتن نخواهد داشت و در پرداخت بدهی‌ های خود ناکام خواهد ماند.

کوین مک‌کارتی پیشتر در گفتگو با شبکه خبری بلومبرگ گفته بود: سفر ۷ روزه رئیس جمهور در میانه وضعیت مالی اضطراری پرسش‌ های مهمی را درباره اولویت‌ های رئیس جمهور به میان می‌ آورد.

هفته گذشته نیز «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بود: برنامه‌ های بایدن ممکن است تغییر کند. برای کشورهایی مثل روسیه و چین هیچ چیز بهتر از ناتوانی آمریکا در پرداخت بدهی‌ هایش نیست.

ناکامی آمریکا در پرداخت بدهی‌ هایش تا کنون رخ نداده، اما در صورت وقوع آن، بازارهای مالی بین‌ المللی زیر و رو خواهند شد و اعتماد به توانایی سیاسی آمریکا در پرداخت بدهی‌ هایش از میان خواهد رفت.

متخصصان هشدار داده‌ اند که چنین اتفاقی می‌ تواند آمریکا را گرفتار سلسله رکود اقتصادی کند و بیکاری را افزایش دهد.

آخرین باری که آمریکا در خطر ناتوانی از پرداخت بدهی‌ هایش قرار گرفت سال ۲۰۱۱ در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما بود که کنگره درست پیش از ضرب الاجل با کاخ سفید توافق کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید