پرده‌برداری آنکارا از نقش «جو بایدن» در انتخابات ترکیه

کدخبر: ۵۷۳۲۹۳
اقتصادنیوز: وزیر کشور ترکیه در سخنانی از دخالت‌های بایدن در انتخابات آتی کشورش پرده برداشت و گفت: آمریکا در این انتخابات دخالت می کند... همه در این کشور از قبل این را می دانند، رئیس جمهور ایالات متحده، خود این را اعلام می کند.
پرده‌برداری آنکارا از نقش «جو بایدن» در انتخابات ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه امروز جمعه در سخنانی از دخالت رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ترکیه خبر داد.

واکنش اردوغان به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ترکیه

اسپوتنیک گزارش داد، وزیر کشور ترکیه در این خصوص گفت: آمریکا در این انتخابات دخالت می کند... همه در این کشور از قبل این را می دانند، رئیس جمهور ایالات متحده (جو بایدن) خود این را اعلام می کند.

«سلیمان سویلو» ادامه داد: حمله به «محرم اینجه» (نامزد ریاست جمهوری ترکیه و رهبر حزب مملکت) ... مشخص است که از کجا نشأت کرفته است. مشخص است که از کجا هماهنگ شده است. این آمریکاست. در روزهای اخیر، «بایدن» آدم های خود را در ترکیه تقویت کرده است.

این در حالیست که وزیر کشور ترکیه پیشتر نیز اعلام کرده بود که مداخله رسانه‌های غرب در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آتی این کشور، در راستای عملی کردن نقشه آمریکا است.

سویلو ۱۳ اردیبهشت نیز گفته بود که آمریکا با هدف اتمام کاری که جولای ۲۰۱۶ شروع کرده، قصد دارد در انتخابات پیش رو، دست به کودتای ریاست جمهوری بزند.

سویلو معتقد است که واشنگتن در آن سال نتوانست کارش را تمام کرده و اردوغان را کنار بزند. او همچنین آمریکا را به دست داشتن در کودتای نظامی سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۱ در ترکیه متهم کرد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه ۱۴ مه(۲۴ اردیبهشت) برگزار می‌شود. رجب طیب اردوغان، کمال قلیچدار اوغلو و سینان اوغان، ۳ نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند. در عین حال، برای تصاحب ششصد کرسی پارلمان ترکیه، یک رقابت بزرگ در جریان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید