این فرد رئیس کارکنان کاخ سفید می‌شود + عکس

کدخبر: ۵۵۰۶۰۸
منبعی آگاه خبر داد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد «جف زینتس» را به عنوان رئیس بعدی ستاد کارکنان کاخ سفید معرفی کند.
این فرد رئیس کارکنان کاخ سفید می‌شود + عکس

یک منبع مطلع خبر داد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد جف زینتس را به عنوان رئیس بعدی ستاد کارکنان کاخ سفید معرفی کند.

این منبع اظهار کرد ران کلین رئیس فعلی کارکنان کاخ سفید قصد دارد طی هفته‌های آینده از سمت خود کناره گیری کند اما انتظار می رود تا زمانی که جانشینش زمام امور را در دست بگیرد، در سمت خود بماند.

این منبع افزود: احتمال می رود این خبر امروز (دوشنبه) به طور رسمی اعلام شود. تاکنون کاخ سفید به این خبر واکنشی نشان نداده است.

PMZKBt7hujXN

جف زینتس بیشتر عمر خود را در بخش خصوصی مشغول کار بوده و کمتر در امور سیاسی فعالیت کرده اما از شروع به کار دولت بایدن در اوایل سال 2021 تا آوریل 2022، به عنوان هماهنگ کننده سیاسی امور مربوط به کووید 19 در کاخ سفید کار می کرده است.

وی همچنین پیشتر به عنوان مشاور اقتصادی دولت باراک اوباما و زمانی که بایدن معاون رئیس جمهور بود، کار کرده است.

منابع آگاه روز گذشته خبر دادند «ران کلین» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید قصد دارد طی هفته های آینده از سمت خود کناره گیری کند.

این منابع با اشاره به اینکه کلین، بایدن را از تصمیم خود آگاه کرده، روایت نیویورک تایمز از جدا شدن مشاور کهنه کار بایدن پس از سخنرانی سالانه رئیس جمهور درباره وضعیت کشور در مقابل کنگره را تایید کردند.

کلین 61 ساله سابقه زیادی در کاخ سفید دارد و از زمان دوران معاونت الگور تا معاونت جو بایدن در زمان باراک اوباما، به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید فعالیت می کرده است.

خبر جدایی احتمالی کلین از کاخ سفید در حالی منتشر شد که جو بایدن آماده می شود تا پس از سخنرانی سالانه خود در مقابل کنگره درباره وضعیت کشور ، حضور دوباره خود در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را اعلام کند.

براساس این گزارش، سمت ریاست کارکنان کاخ سفید یکی از مهم ترین سمت‌ها در کاخ سفید است و مسئول هماهنگی صورت جلسات ریاست جمهوری و اطمینان از انتصاب افراد مناسب و شایسته در کاخ سفید است.   

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید