لاوروف:

تصمیمات اخیر گروه هفت با هدف مهار دوگانه چین و روسیه است

کدخبر: ۵۷۴۹۵۲
اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، تصمیماتی که گروه هفت در هیروشیما اتخاذ کرد، با هدف مهار دوگانه روسیه و چین است.
تصمیمات اخیر گروه هفت با هدف مهار دوگانه چین و روسیه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سی و یکمین مجمع عمومی شورای سیاست خارجه و دفاع روسیه در مسکو گفت، به تصمیماتی که امروز در هیروشیما در نشست سران گروه هفت مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد، بنگرید این تصمیمات با هدف مهار دوگانه روسیه و چین است.

النشره گزارش داد، لاوروف گفت، "روند غربی" به صورتی که سیاست خارجه روسیه تا دوره اخیر می‌شناخت، "خودش کاملاً پایان یافته است" و روسیه وارد مرحله رویارویی شدید با بلوک متخاصم متشکل از آمریکا، اتحادیه اروپا و پیمان ناتو شده است.

وی افزود: ماموریت به صورت صریح و علنی مشخص شده است و این ماموریت شکست روسیه در میدان نبرد است، اما فقط به این حد خلاصه نمی‌شود بلکه پیش رفتن برای از بین بردن روسیه به عنوان یک رقیب ژئوپلیتیک است. در واقع، هر کشور دیگری که خواهان جایگاه مستقلی در عرصه جهانی باشد، آن کشور نیز به عنوان رقیب سرکوب خواهد شد.

لاوروف اعلام کرد: کارشناسان در کشورهای غربی علناً بر روی "سناریوهای تقسیم روسیه" کار می‌کنند و کتمان نمی‌کنند که وجود روسیه به عنوان مرکزی مستقل در تضاد با تحقق هدف آنها در سلطه جهانی غرب است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید