تونل مخفی و زیر زمینی پوتین در زیر کاخ‌های او+ تصاویر

کدخبر: ۵۷۵۰۴۲
رئیس‌جمهوری روسیه یک غار زیرزمینی عظیم زیر کاخش در دریای سیاه ساخته است.
تونل مخفی و زیر زمینی پوتین در زیر کاخ‌های او+ تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، طرح‌های افشاشده نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، شبکه‌ای مخفی از تونل زیرزمینی دارد که زیر مخفیگاه کاخ او در دریای سیاه واقع است.

طرح‌هایی که شرکت مهندسی مسئول این پروژه در اینترنت منتشر کرد، نشان می‌دهد پوتین پناهگاه زیرزمینی بزرگی در زیر کاخ گلندژیک ساخته که در حدود ۵۰ متری زیر سطح آن شبکه‌ای از تونل‌ها قرار دارد.

نخستین بار بیزنس اینسایدر (Business Insider) وجود این مجتمع را گزارش داد و تصور می‌شود که برای حفاظت [از پوتین] درصورت وقوع انقلاب یا جنگ ساخته شده و پیش از تسلط روسیه بر کریمه در سال ۲۰۱۴ بنا شده است.

این کاخ یک میلیارد پوندی در محوطه‌ای مشرف به دریا واقع شده و ۱۷ هزار و ۶۵۱ متر مربع مساحت دارد. حتی کلیسا، پیست یخ، کازینو و سالن قلیان اختصاصی هم دارد.

بنیاد ضدفساد الکسی ناوالنی، چهره زندانی مخالف روسی، پس از آنکه شرکت ساختمانی روسی منحل‌شده مترو استایل (Metro Style) این نمودارها را در اوایل دهه ۲۰۱۰ برای نشان دادن کار خود در وب‌سایتش منتشر کرد، وجود این هزارتوی تونل‌های مخفی را فاش کرد.

آن‌طور که در نمودارها پیدا است، گویا این پناهگاه سیستم تهویه، فاضلاب و منبع آب شیرین داشته و دیوارهای بتنی آن ۳۸ سانتی‌متر ضخامت دارد.

همچنین آن‌طور که در یکی از نمودارها مشخص است، یک کانال آسانسور این مجموعه را به دو تونل متصل می‌کند – و تونل پایین راهرویی به سمت ساحل دارد، همین‌طور کانال‌های مخصوص سیم برق که می‌توان از آن‌ها برای برق‌رسانی، روشنایی و کابل‌های فیبرنوری به یک مرکز فرماندهی استفاده کرد.

در همین حال، درهای خروج هر دو تونل روی دیواره صخره‌ای که از دریا به سمت قصر می‌رود، دیده می‌شود.

تادئوس گابریشفسکی، مهندس سازه که با سازه‌های دفاعی آشنایی دارد و نمودارها را برای بیزنس اینسایدر بررسی کرده است، گفت: «انواع ایمنی و امنیت در ساختار این تونل درنظر گرفته شده است. یک سیستم آتش‌نشانی هست. آب هست، فاضلاب هست. اینجا برای کسی ساخته شده است که قصد ماندن یا فرار داشته باشد.»

02

 

02

 

03

04

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید