روسیه و آمریکا وارد جنگ نظامی می‌شوند؟

کدخبر: ۵۷۱۵۸۳
معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد که مناسبات مسکو و آمریکا بر لبه پرتگاه قرار دارد و دو کشور در آستانه یک درگیری مسلحانه آشکارند، اما مسکو برای اجتناب از وقوع آن تلاش می‌کند.
روسیه و آمریکا وارد جنگ نظامی می‌شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی رسانه‌ای اعلام کرد که مناسبات میان مسکو و واشنگتن را بر لبه پرتگاه قرار دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک پنجشنبه گزارش داد که «سرگئی ریابکوف»، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه دولتی «اول» روسیه عنوان داشت: «ما تلاش می‌کنیم نگذاریم روابط با آمریکا در پرتگاه باز و نزاع مسلحانه سقوط کند. ما عملاً بر لبه پرتگاه هستیم.»

این مقام ارشد روسی تاکید کرد: «خویشتن داری و لحن آرام و طبیعی و مسئولانه از اظهارات مقامات مسکو، این سیگنال را به جامعه بین الملل می‌فرستد که روسیه روابط خود با آمریکا را به پرتگاه جنگ مستقیم نامحدود سوق نخواهد داد، اما هرکاری را برای حفاظت از خود و تمامیت ارضی و امنیت شهروندانش خواهد کرد.

ریابکوف تصریح کرد: «ما آماده‌ایم از تمامی ابزارهای موجود استفاده کنیم تا تضمین شود که هیچ کسی اجازه تعدی به امنیت ما و تعدی به امنیت رئیس جمهور و رهبری سیاسی را ندارد.»

دفتر ریاست جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اوکراین اوایل روز چهارشنبه دو پهپاد برای حمله به اقامتگاه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کرملین اعزام کرد که ارتش روسیه این حمله را خنثی کرد.

مسکو این اقدام را یک حمله تروریستی از پیش برنامه‌ریزی شده و سوءقصد به جان پوتین می‌داند. روسیه حق اقدام تلافی‌جویانه را برای خود محفوظ می‌داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید