سفر مقامات آمریکایی به اروپا در بحبوحه افزایش تنش‌ها با روسیه

کدخبر: ۵۷۶۲۴۴
اقتصادنیوز: وزیر خارجه ایالات متحده به همراه وزیر بازرگانی این کشور در میانه افزایش تنش‌ها با روسیه به سه کشور شمال اروپا سفر خواهند کرد تا در زمینه جنگ اوکراین و مسایل اقتصادی ناشی از آن با اروپایی‌ها رایزنی کند.
سفر مقامات آمریکایی به اروپا در بحبوحه افزایش تنش‌ها با روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزات امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور قصد دارد از تاریخ ۲۹ مه تا ۲ ژوئن از سوئد، نروژ و فنلاند بازدید کند تا درمیان شدت گرفتن جنگ میان روسیه و اوکراین، همکاری با این کشورها را در زمینه امنیت ملی و مسائل اقتصادی گسترش دهد.

ادعای جدید کاخ سفید درباره حمله پهپادی اخیر به کرملین

اعلام آمادگی پوتین برای گفت‌وگو با کی‌یف

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن و جینا رایموندو، وزیر بازرگانی آمریکا که از روز دوشنبه تا چهارشنبه در سوئد حضور خواهند داشت، در چهارمین نشست شورای تجارت و فناوری آمریکا و اتحادیه اروپا شرکت خواهند کرد. این نشست بر فناوری پاک جهانی، مسئول دانستن روسیه، حمایت از اوکراین و افزایش همکاری تجاری متمرکز خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که بلینکن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اسلو واقع در نروژ، در نشست وزرای خارجه ناتو شرکت خواهد کرد تا در مورد آمادگی ها برای نشست جولای این گروه در لیتوانی گفتگو کند.

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا بلینکن پس از نروژ به فنلاند می رود تا با رهبران جدیدترین عضو ناتو از جمله سنا مارین نخست وزیر فنلاند و پکا هاویستو، وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند.

به گفته این وزارتخانه، بلینکن روز جمعه در هلسینکی سخنرانی خواهد کرد و در این اظهارات او "همه جنبه های شکست راهبردی تجاوز روسیه به اوکراین و تلاش های مستمر برای حمایت از اوکراین جهت دفاع این کشور از سرزمین ، حاکمیت و دموکراسی خود با هدف دستیابی به یک صلح عادلانه و بادوام" را تبیین خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید