درخواست ضدروسی آلمان از چین درباره اوکراین

کدخبر: ۵۷۶۲۷۲
اقتصادنیوز: برلین از نماینده اعزامی چین برای حل و فصل سیاسی مناقشه بین مسکو و کی‌یف خواست تا روسیه را برای خروج از اوکراین تحت فشار قرار دهد.
درخواست ضدروسی آلمان از چین درباره اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کریستین واگنر روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: چین به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، مسئولیت ویژه‌ای برای ایفای نقش سازنده به نفع صلح و امنیت در جهان دارد.

تارنمای روزنامه لو فیگارو گزارش داد، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اضافه کرد: چین همچنین باید از نفوذش بر روسیه برای پایان دادن به لفاظی‌های غیرمسئولانه هسته‌ای خود و جلوگیری از هر گونه تنش استفاده کند.

شکست امنیتی واشنگتن در حفاظت از یکی از قاتلان سردار سلیمانی

وی افزود: آلمان از چین خواسته است که روسیه را تحت فشار قرار دهد تا به سرعت حمله خود را متوقف کند و به طور کامل از اوکراین خارج شود.

واگنر ادامه داد: «وزیر امور خارجه آلمان ابراز امیدواری کرده است که چین به وضوح تجاوز روسیه را شناسایی و محکوم و از حمایت از آن با (تحویل) سلاح خودداری کند.»

وی گفت: «هر دو طرف توافق کردند که تبادل نظر در مورد جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین را ادامه دهند.»

سفر مقامات آمریکایی به اروپا در بحبوحه افزایش تنش‌ها با روسیه

بر اساس این گزارش، لی هوی سفیر سابق چین در روسیه، از یک هفته پیش به اروپا سفر کرده است. او ۲ روز در کی‌یف، یک روز در لهستان، روز سه‌شنبه در فرانسه و سپس در آلمان بود و امروز وارد مسکو شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید