کاخ سفید: دلیلی برای تغییر وضعیت نیروهای هسته‌ای خود نداریم

کدخبر: ۵۸۲۲۴۲
اقتصادنیوز: یک مقام کاخ سفید اعلام کرد: ما هیچ تغییری در وضعیت نیروهای هسته‌ای روسیه ندیده‌ایم و هیچ دلیلی برای تغییر وضعیت نیروهای متعارف یا هسته‌ای خود نداریم.
کاخ سفید: دلیلی برای تغییر وضعیت نیروهای هسته‌ای خود نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک مقام کاخ سفید که نامش فاش نشده است، روز شنبه به وقت محلی به تارنمای آکسیوس اعلام کرد: "ما هیچ تغییری در وضعیت نیروهای هسته‌ای روسیه ندیده‌ایم. ما هیچ دلیلی برای تغییر وضعیت نیروهای متعارف یا هسته‌ای خود نداریم."

لغو سفر یک مقام آمریکایی به خاورمیانه

این مقام کاخ سفید افزود: آمریکا کانال‌های ارتباطی با روسیه در مورد مسائل هسته‌ای را حفظ کرده است.

این مقام ارشد کاخ سفید تصریح کرد: روسیه به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای مسئولیت حفظ فرماندهی، کنترل و نگهبانی نیروهای هسته‌ای خود را دارد و نباید اقدامی انجام دهد که ثبات راهبردی را به خطر بیندازد.

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که با موافقت "یوگنی پریگوژین" رئیس‌ گروه واگنر با پیشنهاد رئیس جمهوری بلاروس، این گروه حرکت خود به سوی مسکو را متوقف کرد.

به گزارش ایرنا، این رسانه روس نوشت که "الکساندر لوکاشنکو" با توافق همتای روس خود با رئیس گروه شبه نظامی واگنر گفت و گو کرده بود.
یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر اعلام کرد که این گروه نیروهای خود را به عقب برمی‌گرداند و به اردوگاه‌های خود می‌روند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، گروه واگنر، شب گذشته (جمعه)، در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. «یوگنی پریگوژین»، رئیس‌ واگنر در اظهاراتی که در کانال تلگرامی این گروه منتشر شد، گفت: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد و قربانیان زیادی وجود دارد.»

 دهوک عراق بمباران شد

واگنر یک سازمان شبه‌نظامی روسی است که نیروهای آن در بسیاری از جنگ‌ها از جمله در نبرد دونباس برای مقابله با نیروهای اوکراینی حضور داشته‌اند.

به دنبال بیانیه واگنر، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم اتخاذ خواهد شد.

رئیس «واگنر» شورش نظامی را متوقف کرد؟

پوتین امروز در نطقی تلویزیونی این شورش را خنجری از پشت بر پیکر روسیه، عنوان کرد و کنار گذاشتن اختلافاتی را که موجب سوء استفاده دشمنان می شود، خواستار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید