فشار آمریکا بر کشورهای آسیای شرقی برای مقابله با چین

کدخبر: ۵۸۴۸۱۵
اقتصادنیوز: واشنگتن امیدوار است در سفر‌های هفته آینده وزیر خارجه آمریکا به جنوب شرق آسیا، کشورهای این منطقه را برای مقابله با چین همراه سازد.
فشار آمریکا بر کشورهای آسیای شرقی برای مقابله با چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پس از همراهی جو بایدن رئیس جمهور این کشور در سفر به انگلیس و لیتوانی برای نشست های ناتو در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه، برای شرکت در نشست وزرای خارجه بلوک منطقه ای آسه آن به اندونزی سفر خواهد کرد.

خبر بد گروسی درباره توافق هسته ای با ایران

دانیل کریتنبرینک، مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که میانمار که پس از کودتای نظامی 2021 در سال دچار بحران شد، "یکی از موضوعات کلیدی" مورد بحث در جاکارتا خواهد بود.

آسه آن با حضور ژنرال های حاکم میانمار در نشست های سطح بالای خود مخالفت کرده، اما تایلند پیشنهاد تعامل مجدد با حکومت نظامی این کشور را داده است.

کریتنبرینک در یک مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما از دوستان و شرکای خود در آسه‌آن انتظار داریم که به کاهش حضور میانمار در نشست وزرای آسه‌آن ادامه دهند و همچنین به دنبال راه‌هایی برای افزایش فشار بر رژیم نظامی این کشور هستیم تا این رژیم را مجبور به پایان دادن به خشونت و بازگشت به مسیر دیپلماتیک کنیم.

واشنگتن ماه گذشته تحریم‌هایی را علیه دو بانک میانماری که توسط حکومت نظامی استفاده می‌شد، وضع کرد .

موضع‌گیری گوترش درباره ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین

مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که آمریکا با اعضای آسه آن در جاکارتا برای مقابله با آنچه به گفته او "روند صعودی اقدامات مخرب، قهرآمیز و غیرمسئولانه چین است" گفتگو خواهد کرد.

او گفت: «مساله همکاری کشورها با این دیدگاه آمریکا در این زمینه نیست ، بلکه موضوع همکاری با شرکای ما برای پیشبرد دیدگاه مشترکمان برای منطقه و مقابله با رفتاری است که مغایر با این دیدگاه است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید