عصبانیت تل‌آویو از مواضع ضداسرائیلی «گوترش» در یورش به جنین

کدخبر: ۵۸۴۸۲۴
اقتصادنیوز: سفیر اسرائیل در سازمان ملل به‌دلیل انتقاد تند دبیرکل سازمان ملل علیه این رژیم در جریان یورش اخیر به جنین به‌شدت تاخت.
عصبانیت تل‌آویو از مواضع ضداسرائیلی «گوترش» در یورش به جنین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد به انتقادات تند دبیرکل سازمان ملل علیه این رژیم در جریان یورش نظامی اخیر به جنین واکنش نشان داد.

آمریکا بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین ارسال می‌کند؟

روسیا الیوم شامگاه گزارش داد، «گیلاد ارادان»، سفیر رژیم صهیونیستی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به دنبال انتقاد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از ارتش این رژیم در استفاده از خشونت شدید علیه فلسطینیان در جریان یورش نظامی اخیر به جنین به شدت حمله کرد.

در بیانیه وزارت خارجه این رژیم که روز جمعه منتشرشده است با انتقاد از مواضع دبیرکل علیه اقدامات ضد انسانی این رژیم علیه فلسطینیان آمده است: «اظهارات ستیزه‌جویانه دبیرکل سازمان ملل علیه اسرائیل شرم‌آور، افتراآمیز و عاری از واقعیت است.»

وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس در ادامه از گوترش خواسته است که از اظهارات خود در محکومیت علیه این رژیم تجدیدنظر کند.

گفتنی است در ۶ ژوئیه / تیر هفته جاری یورش بی‌رحمانه اشغالگران به جنین، دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از رژیم صهیونیستی، تل آویو را به استفاده از خشونت شدید علیه فلسطینیان در جنین محکوم کرد.

اشغالگران شامگاه سوم ژوئیه با یورش دو روزه بی‌رحمانه یگان‌های نظامی خود به شهر و اردوگاه جنین، زیرساخت‌های این شهر را تخریب و در پی این تجاوز ضد انسانی و مقاومت جانانه مبارزان فلسطینی ۱۲ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر مجروح شدند و سرانجام بدون دستیابی به اهداف جنایتکارانه خود مفتضحانه از جنین بامداد ۵ ژوئیه خارج شدند.

فشار آمریکا بر کشورهای آسیای شرقی برای مقابله با چین

در همین ارتباط، وزارت بهداشت فلسطین با انتشار آماری اعلام کرد که در جریان این تجاوز ضد انسانی به جنین، ۱۲ فلسطینی از جمله ۴ نوجوان زیر ۱۸ سال شهید شدند.

به گزارش سازمان‌های حقوقی و بهداشتی، در جریان تجاوز نظامی دو روزه اشغالگران به جنین، نظامیان صهیونیستی زیرساخت‌های حیاتی شهر از جمله مراکز درمانی، آمبولانس‌ها را هدف قرار دادند و با محاصره غیرانسانی اردوگاه ۱۳ هزار نفری جنین، ۴ هزار فلسطینی را با شلیک گازاشک آور و تهدید به بمباران منازل آنان ناچار به ترک منازل خود و آواره کردند.

محافل فلسطینی تجاوز نظامی صهیونیست‌ها به شهر و اردوگاه جنین را طی ۲۰ سال گذشته بزرگترین یورش اشغالگران به کرانه باختری اعلام کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید