وال استریت ژورنال خبر داد؛

عربستان میزبان مذاکرات صلح اوکراین در جده

کدخبر: ۵۸۹۰۳۹
اقتصادنیوز: یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد عربستان به‌زودی در آگوست میزبان مذاکرات صلح اوکراین در جده خواهد بود.
عربستان میزبان مذاکرات صلح اوکراین در جده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز شنبه به وقت محلی افزود: واشنگتن و اروپا امیدوارند این مذاکرات، که روسیه در آن حضور ندارد، به حمایت بین المللی از شرایط صلح به نفع اوکراین منجر شود.

تحریم رسمی نشست قاهره ازسوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین

به نوشته این رسانه آمریکایی، عربستان سعودی قرار است در اوایل ماه آینده میزبان مذاکرات صلح میان کشورهای غربی، اوکراین و کشورهای مهم در حال توسعه از جمله هند و برزیل باشد.

بر اساس این گزارش، این نشست با حضور مقامات ارشد از ۳۰ کشور جهان در روزهای ۵ و ۶ اوت (آگوست) در جده برگزار خواهد شد.

به گزارش وال استریت ژورنال، این مذاکرات همزمان با تشدید تلاش اروپا و واشنگتن برای افزایش حمایت بین‌المللی از خواسته‌های صلح اوکراین انجام خواهد شد.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ششم مرداد ماه  در نشست اجلاس سران روسیه و آفریقا گفت که مسکو برای مذاکرات صلح آماده است ولی غرب نمی‌خواهد چنین مذاکراتی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، پوتین در نشست عمومی دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا گفت: ایالات متحده و ناتو مذاکرات با روسیه در مورد تضمین امنیت برابر برای همه کشورها را رد می‌کنند و در همین حال ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قانونی را وضع کرده است که مذاکرات با روسیه را ممنوع می‌کند.

درخواست دولت ترکیه از پناهندگان سوری ساکن این کشور

پوتین گفت: تمام تناقضات باید از طریق مذاکره حل شود، اما مشکل این است که آنها از مذاکره با ما خودداری می‌کنند. آنچه که زمینه ساز این مناقشه است، ایجاد تهدید علیه امنیت روسیه توسط آمریکا و ناتو است.

وی گفت که بارها اعلام کرده است که روسیه برای مذاکره آماده است، اما مسکو آنها را به کسی تحمیل نخواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی