این کشور هم برای کمک به مسئله اوکراین پیشقدم شد

کدخبر: ۵۷۲۱۸۵
وزیر خارجه هند تاکید کرد هند نیز تلاش کرده است به حل‌وفصل درگیری روسیه و اوکراین کمک کند؛ نه به این خاطر که چین کاری انجام داده، بلکه به این دلیل که وضعیت اوکراین سزاوار چنین اقدامی است.
این کشور هم برای کمک به مسئله اوکراین پیشقدم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سوبرامانیام جایشانکار امروز در یک سخنرانی با اشاره به تلاش‌های چین برای میانجیگری در ازسرگیری روابط تهران-ریاض، گفت که هند نیز تلاش کرده است به حل‌وفصل درگیری روسیه و اوکراین کمک کند؛ نه به این خاطر که چین کاری انجام داده، بلکه به این دلیل که وضعیت اوکراین سزاوار چنین اقدامی است.

او درباره میانجیگری چین میان ایران و عربستان سعودی گفت: چینی‌ها به هرآن‌چه که بین عربستان سعودی و ایران اتفاق افتاد کمک کردند.

ایران و عربستان سعودی در ماه‌های گذشته و پس از انجام دادن چند دور مذاکرات، توانستند با میانجیگری چین برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک که از سال ۲۰۱۶ قطع شده بود، به توافق برسند.

تا کنون وزرای امور خارجه دو کشور در پکن دیدار و درباره بازگشایی سفارت‌خانه‌ها و آینده روابط دو کشور رایزنی کرده‌اند که بنابر نظر بسیاری از کارشناسان، به افزایش صلح و ثبات منطقه کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه هند درباره تمایل این کشور برای کمک به حل‌وفصل درگیری میان روسیه و اوکراین گفت: من با کسی رقابت نمی‌کنم. اگر کاری در اوکراین انجام دهم، به این خاطر نیست که چین کاری در اوکراین انجام داده است. این کار را به این دلیل انجام خواهم داد که وضعیت اوکراین سزاوار آن است. واقعیت امر این است که ما از آغاز این جنگ، به روش‌های مختلقی سعی کرده‌ایم  کمک کنیم. نخست‌وزیر مودی از رهبرانی بوده است که مدام با رییس جمهور زلنسکی در ارتباط بوده است. من هم با همکارانم در ارتباط بوده‌ام.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید