پولیتیکو ادعا کرد:

آمریکا اطلاعی از حمله پهپادی به کرملین نداشت!

کدخبر: ۵۷۱۴۹۹
رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز مطمئن نیست که چه کسی این حمله را سازماندهی کرده است. یکی از مقامات به پولیتیکو گفت که اگر اوکراین واقعا پشت این حمله بوده است، «ما هیچ اطلاع قبلی نداشتیم.»
آمریکا اطلاعی از حمله پهپادی به کرملین نداشت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به گفته دو مقام آمریکایی که با وب‌سایت پولیتیکو مصاحبه کرده‌اند، دولت بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز مطمئن نیست که چه کسی این حمله را سازماندهی کرده است. یکی از مقامات به پولیتیکو گفت که اگر اوکراین واقعا پشت این حمله بوده است، «ما هیچ اطلاع قبلی نداشتیم.»

این منبع افزود: «ما در حال بررسی این گزارش هستیم اما نمی‌توانیم آن را تأیید کنیم یا صحت آن را معتبر بدانیم.»

کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که اوکراین شامگاه سه‌شنبه با دو هواپیمای بدون سرنشین به اقامتگاه پوتین حمله کرد. این حمله به عنوان یک "اقدام تروریستی" و "تلاش علیه رئیس جمهوری روسیه" توصیف شده و کرملین خاطرنشان کرد که این حمله تلفات یا خسارتی نداشته و هر دو پهپاد با اقدامات جنگ الکترونیک سرنگون شدند.

کرملین همچنین گفت که روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که «در هر کجا و هر زمان که لازم بداند» تلافی کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین مسئولیت این حمله را نپذیرفته و مدعی شد که کی‌یف روی جنگ برای سرزمین‌هایی که متعلق به خود می‌داند، متمرکز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید