نابودی ۲۰۰ تن از تجهیزات نظامی اوکراین توسط روسیه

کدخبر: ۵۷۰۶۷۰
در یک ایستگاه راه‌آهن در شهر کراماتورسک [در جمهوری خلق دونتسک] ۲۰۰ تن از تجهیزات نظامی و مهمات نیروهای مسلح اوکراین نابود شد.
نابودی ۲۰۰ تن از تجهیزات نظامی اوکراین توسط روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: در پی حمله به مواضع نظامی [نیروهای اوکراین]در یک ایستگاه راه‌آهن در شهر کراماتورسک [در جمهوری خلق دونتسک] ۲۰۰ تن از تجهیزات نظامی و مهمات نیروهای مسلح اوکراین نابود شد.

کشورهای غربی انواع مختلفی از تسلیحات و سامانه‌های نظام را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

سامانه‌های دفاع هوایی، سیستم‌های راکتی پرتاب چندگانه، تانک، توپخانه خودکشیی و تسلیحات هوایی از جمله تجهیزاتی است که غرب به اوکراین داده است تا در مقابل روسیه از آنها استفاده کند.

کرملین و همچنین گروهی از مخالفان جنگ هشدار داده‌اند که ادامه این کمک‌ها باعث تداوم جنگ می‌شد.

این در حالی است که اوکراین آماده می‌شود تا با استفاده از تسلیحات و حمایت‌های غرب ضدحمله‌ای را علیه نیروهای روس آغاز کند.

اما تارنمای پولیتیکو هفته گذشته گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بی‌سر و صدا برای احتمال شکست «ضدحمله» بهاری اوکراین علیه روسیه آماده می‌شود و نگران تبعات آن است.

تیم بایدن علنا از اوکراین حمایت کرده و وعده داده است «تا جایی که لازم باشد» کمک‌های اقتصادی و تسلیحاتی به این کشور می‌دهد. اما مقام‌های دولت آمریکا در محافل خصوصی نسبت به دستاوردهای اندک حملات اوکراین ابراز نگرانی کرده‌اند.

گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که اوکراین توانایی عقب راندن نیروهای روسیه در جاهایی را که عمیقا موقعیت مستحکمی دارند، ندارد. این نگرش در مورد سایر میادین نبرد در اوکراین نیز صدق می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید