موشک بالستیک پیشرفته روسیه به حالت آماده‌باش درآمد / جنگ هسته‌ای در راه است؟

کدخبر: ۵۹۵۴۴۸
اقتصادنیوز: روسیه اعلام کرد که موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای که استقرار آنها از پاییز سال گذشته آغاز شده بود، در حالت آماده باش جنگی قرار گرفته است.
موشک بالستیک پیشرفته روسیه به حالت آماده‌باش درآمد / جنگ هسته‌ای در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «یوری بوریسوف» رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکوسموس) امروز جمعه اعلام کرد که موشک بالستیک قاره‌پیما پیشرفته سارمات در حالت آماده باش جنگی است.

خبرگزاری تاس گزارش داد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در ماه ژوئن اعلام کرد که این موشک‌ها که قادر به حمل ده کلاهک هسته‌ای یا بیشتر هستند، به زودی برای عملیات جنگی مستقر خواهند شد.

روسیه هشدار داد/ بیانیه پایانی اجلاس 20 را تائید نمی‌کنیم اگر..

با اینحال اطلاعات روسکوسموس نشان می‌دهد که سامانه‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما سارمات قرار است سال آینده در حال عملیات جنگی قرار گیرد.

آر.اس ۲۸ سارمات (RS-۲۸ Sarmat) یک سامانه موشکی سیلو پرتاب پیشرفته است که به یک موشک بالستیک قاره‌پیمای مداری سوخت مایع سنگین مجهز شده و قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای است.

سال گذشته، روسیه موشک سارمات را آزمایش کرد که به گفته پوتین برای دشمنان مسکو سلاحی قابل تامل است.

خط و نشان روسیه به شرکت نظامی انگلیسی درباره اوکراین

پوتین در آن زمان گفت: این مجموعه جدید دارای بالاترین ویژگی‌های تاکتیکی و فنی است و می‌تواند بر تمامی ابزارهای مدرن دفاع موشکی غلبه کند. مشابه آن در جهان وجود ندارد و برای مدت طولانی نیز نخواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید