حمله پهپادی اوکراین به کریمه/ روسیه واکنش نشان داد

کدخبر: ۶۰۰۱۰۷
وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه چهار پهپاد اوکراینی را بر فراز دریای سیاه و خاک شبه‌جزیره کریمه منهدم کردند.
حمله پهپادی اوکراین به کریمه/ روسیه واکنش نشان داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در شب ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۳، از تلاش رژیم کی‌یف برای انجام حملات تروریستی با استفاده از پهپادهای بال ثابت علیه اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه جلوگیری شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: سامانه‌های پدافند هوایی، چهار هواپیمای بدون سرنشین را بر فراز شمال غربی دریای سیاه و بر فراز قلمروی کریمه منهدم کردند.

الکساندر بوگوماز، فرماندار منطقه بریانسک هم امروز (دوشنبه) گفت که دو پهپاد اوکراینی شبانه بر فراز منطقه سوراژ در منطقه بریانسک سرنگون شدند.

بوگوماز در پیام‌رسان تلگرام نوشت: تروریست‌های اوکراینی امشب با استفاده از پهپاد اقدام به حمله تروریستی کردند. نیروهای وزارت دفاع روسیه دو هواپیمای بدون سرنشین بال ثابت را بر فراز منطقه سوراژ سرنگون کردند. این تحولات، تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

همزمان، رومن استاروویت، فرماندار منطقه کورسک گفت که در منطقه مرکزی کورسک، چندین منزل شخصی و سقف یک ساختمان اداری به دلیل حمله پهپاد اوکراینی آسیب دیدند. فرماندار این شهر در تلگرام نوشت، یک پهپاد دیگر در نزدیکی شهر کورسک سقوط کرد و افزود که در نتیجه این حملات به کسی آسیب نرسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید