چهار سلاح مرگبار روس ها که اوکراین را زمین گیر کرد

کدخبر: ۶۰۰۰۴۹
اقتصادنیوز: یک نشریه آمریکایی گزارشی درباره چهار سلاح مرگبار ارتش روسیه منتشر کرد که بیشترین خطر را برای نظامیان اوکراینی ایجاد می کند.
چهار سلاح مرگبار روس ها که اوکراین را زمین گیر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر به نقل از روسیا الیوم، مجله آمریکایی Business Insider چهار نوع سلاح روسی را معرفی کرد که بیشترین خطر را برای نیروهای کی یف در جبهه‌های نبرد ایجاد می‌کند.

این مجله در گزارش خود اشاره کرد که یکی از این سلاح‌ها هلیکوپتر Ka-۵۲ موسوم به تمساح است که یکی از بهترین و مانورپذیرترین بالگردهای تهاجمی در جهان است.

یکی دیگر از سلاح‌های مرگبار مورد استفاده ارتش روسیه، پهپاد «لانتسیت» است. نیروهای روسیه از این پهپاد علاوه بر سایر پهپادهای انتحاری برای انهدام توپخانه و زره پوش اوکراینی استفاده می‌کنند.

در ادامه گزارش این مجله آمریکایی آمده است که سلاح خطرناک سوم، میادین گسترده مین است که خطر کمتری از دو سلاح قبل برای نیروهای اوکراینی ندارد. در برخی موارد، پرسنل نظامی اوکراین مجبور می‌شوند تجهیزات به دست آمده از غرب را رها کرده و پیاده به سمت منطقه جنگی پیشروی کنند.

این نشریه همچنین به خطر بمب‌های شلیک شده از هواپیماهای ساخت شوروی سابق مجهز به کلاهک‌های انفجاری قوی اشاره کرده، زیرا رهگیری چنین پرتابه‌هایی بسیار دشوار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید