دبیرکل سازمان همکاری اسلامی:

اسرائیل باید متوقف شود/ خواهان آتش بس در غزه هستیم

کدخبر: ۶۰۹۳۰۹
اقتصادنیوز: «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: خواهان آتش بس در غزه و گشودن گذرگاه های امن برای رساندن کمک ها هستیم.
اسرائیل باید متوقف شود/ خواهان آتش بس در غزه هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، وی در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض افزود: راه حل عادلانه و فراگیر مسئله فلسطین نیاز به تلاش های مشترک دارد که به اشغالگری اسرائیل پایان دهد و کشور فلسطینی تشکیل شود.

وی ادامه داد: کوچاندن فلسطینی ها را نمی پذیریم و خواهان ملزم کردن اسرائیل به احترام به قانون بشردوستانه بین المللی هستیم.

وزارت خارجه عربستان پیشتر در بیانیه ای از برگزاری نشست عربی- اسلامی واحد به جای برگزاری دو نشست جداگانه خبر داده بود.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: باتوجه به شرایط ویژه ای که غزه شاهد آن است و پس از رایزنی و مشورت با کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم به برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک فوق العاده در ریاض در روز شنبه گرفته شد و این به جای نشست عربی و اسلامی ویژه ای است که قرار بود جداگانه در همین روز برگزار شود.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: این تصمیم در راستای وحدت تلاش‌ها و اتخاذ موضع جمعی و یکپارچه اتخاذ شد تا بیانگر اراده عربی و اسلامی مشترک درباره تحولات غزه و اراضی فلسطین باشد به ویژه که این تحولات خطرناک و بی سابقه، مستوجب وحدت عربی و اسلامی در برابر آن و مهار تبعات آن است.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید